Fabrique wint 3 iF awards
02-11-2011 (09:00) - Awards
Fabrique [merken, design & interactie] wint 3 iF communication design awards, die in februari 2012 in München worden uitgereikt. Deze Duitse designprijzen zijn toegekend aan de website van Het Nationale Ballet, de animatie over het SNS REAAL online jaarverslag en de website xwashier.nl die Fabrique in samenwerking met het Nationaal Historisch Museum en Vandejong bedacht en ontwikkelde.
De website voor Het Nationale Ballet is prijswinnend in de categorie ‘digital media – public service websites’. De site toont de wereld achter het ballet en kruipt dicht op de huid van de dansers en choreografen.
Voor SNS REAAL ontwierp Fabrique een animatie voor het online jaarverslag 'Eenvoud is mensenwerk'. De honderd pagina's van het financiële jaarverslag over 2010 zijn teruggebracht tot tweehonderd woorden in een filmpje van twee minuten.
Xwashier is het resultaat van een unieke samenwerking tussen het Nationaal Historisch Museum, communicatiebureau Vandejong en Fabrique. Xwashier doorbreekt de fysieke grenzen van het museum door geschiedenis te presenteren op de plek waar het gebeurde, steeds onder een wisselend thema.
Het iF is een internationaal forum voor design gevestigd in het Duitse Hannover. Sinds 1954 reikt het instituut jaarlijks de prestigieuze iF awards uit, belangrijke internationale designerkenningen. Voor de iF awards 2012 ontving het forum 4.322 inzendingen uit 48 verschillende landen. Tijdens de iF design awards night op 10 februari 2012 worden alle awards uitgereikt en tevens de iF gold award winnaars bekendgemaakt.