Geen print-vereiste Mercur Mediamerk van het Jaar
13-09-2018 (10:43) - Awards
Categorieën komen en gaan, ook in die zin zijn de Mercurs een afspiegeling van het vak, zegt Luc van Os, MMA-voorzitter Luc van Os en CEO Hearst Netherlands. Dit jaar is voor het eerst de print-vereiste losgelaten voor Mercur Mediamerk van het Jaar.
Van Os: "Overigens denk ik niet dat je een succesvol crossmediaal mediamerk kunt zijn zonder print, het papieren magazine blijft een aantrekkelijk medium. Dat zie je ook aan de printintroducties van online mediamerken en influencers."
afspiegeling
Categorieën komen en gaan, ook in die zin zijn de Mercurs een afspiegeling van het vak. Van Os: “De Mercur Partnership van het Jaar is een geweldige nieuwe categorie, want samenwerking met merken is een must voor een gezonde exploitatie. Het is heel iets anders dan advertenties verkopen, nu zijn we meer consultants. Ik verwacht mooie inzendingen voor deze categorie, net als voor de Introductie van het Jaar, die een rijk scala aan inzendmogelijkheden biedt. Ik zou zeggen: kom maar op met al die mooie, inspirerende en innovatieve cases, er staan tien Mercurs klaar voor de uitreiking op 13 december!”