Genomineerden FNLI Merk van het Jaar awards 2016 bekend
02-10-2016 (22:50) - Awards
De genomineerden voor de FNLI Merk van het Jaar awards 2016 zijn bekend. In een grootschalig consumentenonderzoek onder ruim 11.000 shoppers, uitgevoerd door GfK, zijn 88 merken beoordeeld op kwaliteit, innovatie en expressiviteit.
Met hun nominatie voor een categorieprijs maken de merken ook kans om dé titel Merk van het Jaar 2016 in de wacht te slepen. Het merk met absoluut de hoogste score op gemeten merkkracht en merkkrachtontwikkeling ten opzichte van 2015, wordt bekroond tot het krachtigste levensmiddelenmerk van 2016.
merk van het jaar 2016
De genomineerden voor 2016:
Alcoholische dranken: Grolsch, Hertog Jan, Jupiler
Non-alcoholische dranken (excl. zuivel): Douwe Egberts, Pickwick, Zonnatura
Zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket: Bolletje, Milka, Verkade
Kruidenierswaren overig: Koopmans, Nutrilon, Unox
Zuivel, kaas en geelvetten: Alpro, Chocomel, Mona
Vers, salades, diepvries en verpakte groenten: Aviko, Johma, Mora
Persoonlijke verzorging en schoonmaak: Dreft, Nivea, Pampers
De Federatie Nederlandse Levensmiddelenindustrie (FNLI) reikt in samenwerking met GfK en Distrifood de Merk van het Jaar awards uit om de waardering van de Nederlandse supermarktklant tot uitdrukking te brengen. Op 13 oktober aanstaande worden deze awards tijdens de FNLI Jaarbijeenkomst in DeFabrique te Utrecht uitgereikt.