JWT Innovation Agency Of The Year

20-10-2016 (09:11) - Awards

Het jaar kan niet meer stuk voor J. Walter Thompson. In Cannes sleepte het de ene na de andere prijs binnen en nu is het bureau door de organisatie van het Lions Festival zelfs gekroond tot Innovation Agency Of The Year. J. Walter Thompson verslaat hiermee gerenommeerde bureaus als Saatchi & Saatchi en McCann New York.
 
Naast de bekroning tot Innovation Agency Of The Year, won JWT met het het project ‘The Next Rembrandt’ een Gouden en twee Bronzen CLIO’s tijdens het CLIO Awards Festival in New York.
 
The Next Rembrandt
The Next Rembrandt is het oogappeltje van JWT. Het succes van het 3D geprinte schilderij blijft voortduren. Deze week maakt het schilderij z’n opwachting op de Frankfurter Buchmesse. Daarna zal Microsoft CEO Satya Nadella het gebruiken als voorbeeld voor de ontwikkeling van de kracht en de schoonheid van data tijdens een Wall Street Journal event in Los Angeles. 
 
Het data-gedreven kunstwerk zal ook te zien zijn tijdens de 24 uur van de Reclame op 1 november in Amsterdam, tijdens de Epica (17 november, Amsterdam) en Eurobest Awards (29 november, Rome). In Januari krijgt het schilderij een plek in het Parijse Musée Jacquemart-André. Ook zal het naast een echte Rembrandt hangen. Als klap op de vuurpijl maakt Netflix een aflevering over Artificial Intelligence waarin The Next Rembrandt centraal zal staan.
 
onderscheid
Creative Partner Bas Korsten is verguld met deze kroon op het werk: ‘Deze titel is een bekroning op de constante zoektocht van het bureau naar nieuwe manieren om onderscheid te vinden voor onze klanten. De constante zoektocht naar de vraag: ‘What’s next?’. Ook op dit moment zijn we bezig met een aantal projecten die zich afspelen op het frontvlak van technologische ontwikkelingen. We willen voorop blijven lopen.’