Renault in de prijzen bij Cross Media Awards 2018

26-04-2018 (17:14) - Awards

Renault heeft de zilveren award gewonnen bij de Cross Media Awards 2018. De prijs werd gewonnen dankzij de resultaten in de ‘Renault Scénic Retargeting Case’. Proactief marketingbeleid en innovatieve technologie resulteerden in een aanzienlijke verhoging van het aantal online leads naar aanleiding van een tv-commercial.


Jos van den Bergh, Manager Marketing Communication.“Renault ziet dat in de communicatie met hedendaagse consumenten alle mediacontactmomenten consistent en relevant ingeregeld moeten worden. Door relevant publiek voor de Renault Scénic te bereiken met behulp van traditionele tv-media en te profiteren van het momentum kan een grotere groep potentiele kopers worden opgebouwd, wat uiteindelijk resulteert in meer leads." 


Roland Teerenstra, Managing Director OMD, voegt daaraan toe: “Het actiegericht maken van traditionele tv door middel van data en technologie is pure innovatie die zich direct terugbetaalt in businessresultaat voor Renault.”

 

kijkgedrag in kaart

In de Renault Scénic Retargeting Case is Renault de samenwerking aangegaan met mediabureau OMD, Annalect en MediaSynced om het kijkgedrag van deze groep websitebezoekers beter in kaart te brengen. De prestaties van tv-retargeting presteerden hierdoor maar liefst 240% beter. Doordat met een grotere groep sitebezoekers relevanter kan worden gecommuniceerd, kunnen in potentie veel meer leads voor de Renault Scénic gewonnen worden.