Shoeby winnaar Folder Vakprijs 2018

19-06-2018 (10:48) - Awards

Tijdens het BBR Congres over brievenbusreclame in de Westergasfabriek in Amsterdam is Shoeby uitgeroepen tot winnaar van de Folder Vakprijs 2018. Het merk bestaat al zevenendertig jaar en heeft volgens de jury een folder die eigenzinnig, smaakvol en modisch is.


Juryvoorzitter Charles Borremans van Goud Uberconnected: ‘De winnaar van de Folder Vakprijs 2018 heeft zich in zevenendertig jaar opgewerkt en staande weten te houden in de Nederlandse markt, die zich in de afgelopen decennia heeft gekenmerkt door de opkomst van grote internationaal opererende ketens, met een hoge omloopsnelheid van het assortiment en grote marketingcommunicatiebudgetten. Wat op zeventig vierkante meter in 1981 begon, is inmiddels uitgegroeid tot ongeveer tweehonderddertig winkels en een eigen webshop.'

 

huis aan huis

Het BBR Congres werd dit jaar voor de tweeëntwintigste keer gehouden en richt zich op ongeadresseerd reclamedrukwerk. Er kwamen bijna tweehonderd congresgangers op af. Daaronder vertegenwoordigers van winkelketens, retailmerken, drukkers, verspreiders, mediabureaus en andere professionals. Dit jaar stond het congres, mede door de JA/JA sticker actie van de Gemeente Amsterdam, in het teken van alternatieven om de consument te bereiken. Zo vertelde Juul Paradijs, ex hoofdredacteur De Telegraaf, over City.Amsterdam, een nieuw huis-aan-huis 2.0 initiatief in samenwerking met grote retailers. Ook Jan van Dun, algemeen directeur Local Media van De Persgroep, stond met een vergelijkbare tegenaanval op de JA/JA sticker op het podium. Hij vertelde over de transitie van de krantendrukker naar een uitgever met meerdere offline en online kanalen en de mogelijkheid voor retailers om hun folders hier een rol te laten spelen. ‘ Go local’, was zijn boodschap.