YD is aanstormend talent van FD Gazellen 2011
05-12-2011 (08:56) - Awards
Het real-time online mediabureau YD World is n tijdens de landelijke uitreiking van de FD Gazellen Awards uitgeroepen tot aanstormend talent. De FD Gazellen-jury heeft YD de prijs toegekend op basis van de omzetgroei en loofde het bedrijf om zijn heldere toekomstvisie.
Tijdens de FD Gazellen Grande Finale 2011, georganiseerd door Het Financieele Dagblad, kwamen 239 genomineerde ondernemers in aanmerking voor een award. Het Amsterdamse mediabureau YD won met 371 procent omzetgroei de velbegeerde prijs in de categorie ‘aanstormend talent’. De jury, bestaande uit de ondernemers Ariane Inden, Marcel Broersma en Kees de Jong, was unaniem in haar keuze. ‘YD heeft een heldere toekomstvisie. Hun groei is hen niet overkomen, ze hebben het echt gepland’, aldus Broersma.
YD voegt branding samen met e-commerce op het niveau van key performance indicators (KPI’s). Het bedrijf biedt adverteerders real-time online toegang tot hun doelgroepen. De RT4-technologie die YD heeft ontwikkeld, bestaat uit vier elementen: real-time targeting, real-time bidding, real-time creative en real-time reporting. Het gecombineerd inzetten van deze vier componenten levert een hogere branding impact op en verhoogd het verkooppercentage voor de YD klanten. Het real-time mediabureau heeft 40 medewerkers en is actief in Nederland, Duitsland en Spanje. Het klantenbestand van YD bestaat uit een lange lijst toonaangevende merken, zoals KLM, T-Mobile, Bank of Schotland en ING Bank.