Nieuwe creatieve hub geopend in de Heineken Experience

Nieuwe creatieve hub geopend in de Heineken Experience

14-11-2025 (17:20) - Bucket list

Sinds deze week is in de Heineken Experience een nieuwe creatieve en sociale ontmoetingsplek geopend. In The Kiosk kunnen bezoekers, met of zonder ticket voor de Heineken Experience, workshops volgen en limited-edition releases kopen.

"Met The Kiosk brengen we mensen samen rond creativiteit en creëren we een culturele bestemming die mensen verbindt via workshops en lokale samenwerkingen", zegt Lieke Westendorp, Managing Director van de Heineken Experience. "Heineken en Amsterdam zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Deze plek laat zien dat erfgoed leeft door steeds opnieuw te verbinden met nieuwe generaties en frisse ideeën."

Workshop Bottle Up!

The Kiosk wordt geopend met de creatieve workshop Bottle Up!, waarin bezoekers Heineken-flesjes transformeren tot persoonlijke kunstwerken. De workshop is geïnspireerd op de iconische Amsterdamse ‘krulletter’, de sierletters die vroeger op de ramen van bruine cafés prijkte.

Om deze creatieve workshop vorm te geven, werkt de Heineken Experience samen met Martijn Krabman, een van de laatste fulltime letterkunstenaars van Amsterdam, en Sasa Ostoja, een Nederlands-Kroatische kunstenaar en illustrator.

Collab met Filling Pieces

Ter gelegenheid van de opening van The Kiosk introduceert Heineken bovendien een limited-edition collectie met het Amsterdamse kledingmerk Filling Pieces. De collectie bestaat uit zestien items, waaronder de Nappa Green Heineken Loafer, het Patch Varsity Jacket en diverse T-shirts.

De items zijn vanaf 14 november exclusief verkrijgbaar bij The Kiosk in de Heineken Experience en de Filling Pieces website.

Meer initiatieven volgen

Na de start met Bottle Up! blijft The Kiosk zich verder ontwikkelen als platform voor lokale makers, merken en culturele initiatieven en biedt een wisselend programma dat aansluit bij actuele thema’s in de stad Amsterdam, van kunst en design tot muziek. De verschillende programma’s worden in de loop van het jaar aangekondigd.

Bezoekers kunnen via heinekenexperience.com een plek reserveren voor de Bottle Up!-workshop, met sessies op donderdag, vrijdag en zondag om 13:00, 14:00 en 16:00 uur. Voor het bezoeken van The Kiosk is geen ticket voor de Heineken Experience nodig.