
Omnicom Media komt in Nederland onder leiding van CEO Saskia Wagenmakers en CFO Michel van Mil
Nieuwe combinatie Omnicom en IPG bundelt Nederlands talent, versterkt innovatiekracht en versnelt inzet van data en technologie. "Dit is geen defensieve zet; het is een offensieve stap om de meest waardevolle partner voor onze klanten te worden in het komende decennium."
Deze nieuwe entiteit combineert de expertise van Omnicom Media Group en IPG Mediabrands, inclusief de mediabureaus OMD, Initiative, UM, PHD, Hearts & Science en content/social bureau Yune. Het directieteam bestaat uit CEO Saskia Wagenmakers en CFO Michel van Mil.
De samenvoeging brengt Nederlandse talenten, specialisten en disciplines uit beide groepen samen. Hierdoor beschikken lokale klanten over multidisciplinaire teams die snel kunnen schakelen, diepere expertise meebrengen en effectiever kunnen inspelen op kansen in de markt.
'Agency-First' benadering
De gecombineerde technologie en data, waaronder platforms als Omni, Interact, Acxiom en Flywheel, bieden klanten toegang tot de meest actuele inzichten en AI-gedreven tools. Dit resulteert in slimmere campagnes en aantoonbaar betere resultaten. Omnicom Media gelooft in een 'Agency-First' benadering: klanten blijven toegang houden tot meerdere, gespecialiseerde bureaus met hun eigen sterke identiteit en cultuur. Zodat we de beste, meest op maat gemaakte klant-oplossingen kunnen bieden.
Slimmer, sneller en effectiever worden dan ooit tevoren
"De magie zit niet in een plotselinge 'big bang', maar in de geleidelijke ontsluiting van nieuw potentieel voor onze klanten. De dagelijkse realiteit voor onze klanten zal vertrouwd en stabiel blijven. Tegelijkertijd bouwen wij onder de motorkap aan een toekomst waarin de marketinginvesteringen van onze klanten slimmer, sneller en effectiever worden dan ooit tevoren. We beloven geen gouden bergen voor morgen, maar we leggen vandaag het fundament voor een partnerschap dat klaar is voor de uitdagingen van overmorgen" aldus Saskia Wagenmakers, CEO Omnicom Media Nederland.
Offensieve stap
Michel van Mil, CFO Omnicom Media: "De energie is voelbaar. Door onze krachten te bundelen, creëren we niet alleen schaalgrootte, maar combineren we ook complementaire culturen, talent en technologie. Dit is geen defensieve zet; het is een offensieve stap om de meest waardevolle partner voor onze klanten te worden in het komende decennium."