
De PSV-kersttrui keert terug met een muzikale twist
De PSV-kersttrui van Energiedirect keert terug en dit jaar met een muzikale twist. Op 5 december brengt PSV de tiende editie van de rood-witte kerstrui uit. Dit jaar komt het energiemerk niet alleen met een grote winactie voor de fans, maar in samenwerking met de feestgroep Effe Serieus, komen ze met een parodie die gemaakt is op hun zomerhit 'Baila Gasolina'. Wat begon met een speelse actie is uitgegroeid tot al een 10-jarige PSV-traditie.
Energiedirect brengt samen met Effe Serieus de club en de fans nog dichterbij elkaar. In de campagnevideo is er een plek voor echte fans en heeft het nummer 'Baila Gasolina' een PSV-jasje gekregen. "Na negen jaar truien hebben we besloten om dit jaar niet alleen visueel, maar ook muzikaal de feestdagen te omarmen. De combinatie van onze kersttrui en een aanstekelijk nummer maakt de PSV-kerstsfeer compleet – zowel in het stadion als thuis op de bank", vertelt Nick Poldermans, manager Branding van Energiedirect.
Sinds de eerste editie in 2016 heeft de kersttrui een ontwikkeling doorgemaakt. Het energiemerk was toen de eerste sponsor in Nederland die zo een trui op de markt bracht. Deze trend is inmiddels landelijk overgenomen. Bij de eerste editie in 2016 werden precies 1.913 truien vespreid, als verwijzing naar hun oprichtingsjaar. De trui evolueerde van simpele sweater tot een collectors item. Tijdens de feestdagen draait het om geven, en daarom kunnen fans via de winactie niet alleen voor zichzelf winnen, maar ook voor iemand anders.