
Artis wil floreren op TikTok met nieuwe partner Unlike
Artis slaat de handen ineen met social-first bureau Unlike. Met de samenwerking wil de Amsterdamse dierentuin populairder worden op TikTok met content maken die aansluit bij de leefwereld van jongeren. Op dit moment heeft het TikTok-kanaal ruim zesduizend volgers.
Met de keuze voor Unlike, die op de shortlist stond van SAN New Kids on the Block 2022, kiest Artis voor een community-gedreven strategie waarin verhalen en missie centraal staan. In Artis schuilen volgens de dierentuin zelf meer dan genoeg verhalen, van de rijke historie van het park, Groote Museum en Micropia tot onderwerpen als natuurbehoud, dierenwelzijn en duurzaamheid. "En dat doen we op een manier die past bij Artis én het platform: educatief én entertaining", vertelt Bobbie Reichenfeld, media marketeer bij Artis.
Bente van Deventer, business director van Unlike: "Artis is een gedroomde klant: een merk met een rijk verleden, eindeloos veel verhalen en creatieve mogelijkheden. Alleen al in de kennis van de medewerkers schuilen zoveel inspirerende verhalen. Het maakt nieuwsgierig en dat is wat je wil."