Bar-le-Duc kiest voor Crocodile Agency
Bar-le-Duc wil zich vanuit de nieuwe positionering ‘hongerig naar het leven, dorstig naar meer’ actiever profileren in een jongere doelgroep en heeft met deze nieuwe koers voor Crocodile Agency gekozen.
Het nieuwe generatie reclamebureau heeft een volledig nieuwe strategie ontwikkeld, die het Nederlandse mineraalwatermerk helpt een jongere doelgroep aan te spreken; waar onder andere de Bar-le-Duc-campagne met de populaire act Goldband onderdeel van is.
De doelgroep
Thari Hesselink, Senior Brandmanager Bar-le-Duc: “We hebben Crocodile Agency gevraagd of zij een aangescherpte strategie voor ons willen maken die een nieuwe kopers doelgroep aanspreekt. Want naast onze huidige shoppers, willen we uiteraard ook dat de jongere generatie Bar-le-Duc gaat drinken. Hieruit is inmiddels een mooi partnership ontstaan. Resultaten hiervan zijn al te zien op onze opnieuw ingerichte social kanalen, maar ook de superleuke samenwerking met Goldband; waardoor ons merk Bar-le-Duc actief in contact komt met de doelgroep van 16-35 jaar. Gedurende de hele zomer hebben we op een organische manier de samenwerking opgezocht om de dorstige momenten in het leven van Goldband met Bar-le-Duc te claimen. Vanuit Bar-le-Duc hebben we de jongens echt vrijgelaten bij het maken van content. We geloven namelijk in samenwerkingen die organisch zijn en naadloos aansluiten bij de doelgroep. De komende tijd zijn we druk bezig met de plannen voor volgend jaar waarin we weer op zoek gaan naar unieke samenwerkingen.”
Out of the box
Tamara Couperus, Founder Crocodile Agency: “We zijn ontzettend trots dat we een legendarisch merk als Bar-le-Duc mogen helpen met verjongen. We zijn begonnen met de nieuwe positionering “hongerig naar het leven, dorstig naar meer” door te voeren in verschillende campagnemiddelen. Hieronder vallen onder andere de social mediakanalen, zoals het verfrissen van het Instagram-kanaal en het optuigen van een nieuw TikTok-kanaal met eigen UGC-content. Ook zorgen we voor community building en uiteraard de bijbehorende campagnes. Daarnaast hebben we een influencer squad opgezet. Dit zijn geen reguliere samenwerkingen, maar echt out of the box partnerships die passen bij de strategie van Bar-le-Duc.”