Billy Grace gelanceerd: 'de nieuwe standaard in e-commerce marketing'

Billy Grace gelanceerd: 'de nieuwe standaard in e-commerce marketing'

22-06-2022 (10:17) - Bureaus

Billy Grace is gelanceerd voor Shopify winkels. Billy Grace is ontstaan toen marketingbedrijf CroudX data-gedreven beslissingen van marketeers ging automatiseren. Omdat dit in een testperiode onder 50 klanten ROI-stijgingen van tussen de 30 en 120% opleverde, is gekozen om de AI zelfstandig aan te bieden aan de markt.

De naam Billy Grace komt van de twee meest gekozen babynamen in de tijd dat computers opkwamen. Het geeft bewust een persoonlijk en vooral creatief aspect mee. Billy Grace heeft als doel met meer overzicht in product, voorraad, budget en klantbeheer de marketeer meer creatieve ruimte te geven voor lange termijn brand building. Dit data gedreven attributiemodel zorgde uiteindelijk voor de hoge ROI-stijgingen.
 
Mitch Voskuilen: “Met Billy Grace willen we internationaal groeien. We spelen daarmee in op de AI-gedreven groei van de e-commerce markt naar 7,5 biljoen en doen dit met een exclusieve focus op grootste groeier Shopify. Het model is zo ingericht dat als klanten hun ROI groeit, wij mee kunnen groeien. Dat maakt ons allemaal razend enthousiast natuurlijk!”
 
De onderneming is onder anedere gefinancierd door oud-Hyves oprichters Raymond Spanjar en Floris Rost van Tonningen, naast Robert-Jan en Patrick de Laive van The Next Web. Ook David Vermeulen en Marc Wesseling stapten in.
 
Billy Grace is opgericht door Mitch Voskuilen, Robin Friend en Tjadi Peeters. 

Media

Marketing

Economisch