Brand experience studio CAYA gelanceerd in Amsterdam

Brand experience studio CAYA gelanceerd in Amsterdam

27-06-2022 (17:31) - Bureaus

Amsterdam is een creatieve brand experience studio rijker: CAYA. Dit internationale bureau noemt zich a place where creativity, strategy, innovation and culture interplay through immersive experiences.
 
Geen conferenties dus, maar exhibitions, AR / VR mixed reality spaces, pop-ups, road shows, retail spaces en andere conceptuele ervaringen. Het bureau heeft er een eigen term voor: Magnetic Spaces. De basis bij CAYA is altijd storytelling die gebaseerd is op modern culture. Authenticiteit en brand purpose zijn de belangrijkste uitgangspunten. CAYA is onderdeel van de internationale Avantgarde Group, dat Amsterdam koos als vestigingsplaats vanwege z’n creatieve en multiculturele identiteit.


Internationaal team

CAYA wordt geleid door co-founder en executive creative director Alexis Mardapittas, die zes jaar onderdeel is van het team van de Avantgarde Group. Hij wordt ondersteund door co-founder Stuart Bradbury, die in bij Avantgarde in Londen managing director was. Twee nieuwe gezichten completeren het team: global growth & partnerships director Laurianne Spaargaren-Ruhe (o.a. Nomads en de Persgroep) en design director Lotte van Uum (o.a. dan pearlman Group en LIGANOVA).
 

Culturele relevantie

Het bureau richt zich op ‘brands in the now’ en op Gen Y en Gen Z. CAYA is een acroniem voor ‘Come As You Are’, en dat is wat de nieuwe generaties van merken verwachten. Alexis Mardapittas: “Merken die ‘in the now’ leven zijn nieuwsgierig; ze verkennen hun eigen ruimte binnen modern culture. En dat wordt ook van hen verwacht: je moet ergens voor staan in deze tijd. Als je geen standpunt inneemt, dan sta je automatisch ergens voor.
CAYA connect oprecht met Gen Y en Gen Z door met aandacht naar hen te luisteren. We maken plekken waar merken en consumenten een emotionele connectie maken. Het is een klik die ontstaat wanneer strategische inzichten, storytelling, culturele relevantie en innovatie samenkomen. Die plekken noemen we Magnetic Spaces: spaces that stick with you. Magnetic Spaces kunnen alleen ontstaan als je een diep begrip hebt van cultuur. We nodigen mensen uit in een ervaring die uiteindelijk onderdeel wordt van hun eigen verhaal, en dat is de essentie. Wie praat er over advertising? De advertising wereld. Maar wie heeft het over dingen die ze hebben meegemaakt? Iedereen.”
 

Avantgarde Group

Het bureau is de jongste telg van de internationale Avantgarde Group, die al agencies heeft in Brazilië, China, Dubai, Duitsland, Engeland, Oostenrijk, de Verenigde Staten en Zwitserland. Met de oprichting van CAYA doet de groep een dubbele zet, want het krijgt zo ook voet aan de grond in Nederland. Mardapittas: “We hebben Amsterdam als uitvalsbasis gekozen omdat we onze wortels willen hebben in een stad die mensen vanuit de hele de planeet aantrekt en waar talent en creativiteit van wereldklasse kunnen gedijen.”
 

Foto
Vlnr: Alexis Mardapittas, Lotte van Uum, Laurianne Spaargaren-Ruhe, Sören Börner

 


Media

Marketing

Economisch