Bruut nieuwe lead agency voor socials Lidl Nederland
Na meerdere succesvolle samenwerkingen kiest Lidl nu officieel voor Bruut als zijn nieuwe social agency voor de twee grootste social kanalen: Instagram en Facebook. Bruut wordt niet alleen verantwoordelijk voor de contentcreatie, maar bewaakt als lead social agency ook de social strategie en ontwikkelt en produceert impactvolle online campagnes.
Sinds augustus 2024 is video-first content agency Bruut al verantwoordelijk voor de strategie, tone of voice, community management en contentcreatie op de social kanalen van Lidl. Met deze stap versterken beide partijen hun samenwerking, met als doel om Lidl’s positie als go-to love brand verder uit te bouwen.
Lidl’s missie – een duurzame en gezonde levensstijl toegankelijk en betaalbaar maken voor iedereen – staat centraal in de social content. De campagnes spelen in op actuele thema’s en combineren herkenbare, humoristische en inspirerende verhalen met een platform-specifieke aanpak. Zo blijft Lidl dicht bij zijn klanten en bouwt het merk verder aan een sterke, betrokken community.
Suzanne Zonneveld, Creative Director bij Bruut: "Werken voor en met Lidl is een geweldige ervaring. Het is een merk met een sterke missie en een heldere visie. In co-creatie met het Lidl-team blijven we voortdurend nieuwe formats en uitingen verbeteren, in storytelling en visuele vorm. Als bureau met een passie voor online video komen we hierin volledig tot ons recht."
Datagedreven creatie
Naast de creatie van de content zit er ook een groot datagedreven element aan de samenwerking tussen Lidl Nederland en Bruut. Zowel de organische als de paid social resultaten van de content worden meegenomen in de creatie.
David Hoogendam, Media Director bij Bruut: "Lidl is een van de grootste merken van Nederland en wordt gevolgd door meer dan een miljoen Nederlanders op social. Die wil je wel trakteren op smaakvolle en doeltreffende content waarvoor ze terugkomen. Door grondige analyses van de social content en de paid inzet daarvan verbeteren we keer op keer de content en sluit die zo dicht mogelijk aan op de interesses en algoritmes van de verschillende subdoelgroepen."
Voor 2025 staan er veel campagnes op de planning die binnen de online strategie worden uitgerold, in nauwe samenwerking met de andere partners van Lidl, waaronder Alfred en Abovo Maxlead.