FinchFactor omgevormd naar futurefactor

28-03-2019 (10:18) - Bureaus

FinchFactor kondigt vandaag aan dat het wereldwijde communicatiebedrijf is omgevormd tot futurefactor en lanceert een verfijnde propositie om in te spelen op belangrijke veranderingen in de industrie. Het futurefactor managementteam wordt uitgebreid en zal nu bestaan uit Nick Bailey, creative partner & CEO, Sarah Taylor, client partner en Kerrie Finch, founding partner & president.


futurefactor, met het hoofdkantoor in Amsterdam en vestigingen in Londen en Los Angeles, zal voortbouwen op haar tien jaar lange diepgaande ervaring in het helpen van creatieve bedrijven, tech innovators en ambitieuze merken om de beste versie van henzelf te zijn. Middels communicatiestrategieën, content en PR zal het 20-koppige team merken klaarstomen voor het aankomende earned media-tijdperk.


Founding partner, Kerrie Finch: 'In de afgelopen tien jaar zijn niet alleen mediaplatforms en alle regels omtrent betrokkenheid van bedrijven ingrijpend veranderd, wij zijn ook veranderd. Voor ons is dit hét moment om het bedrijf verder te ontwikkelen tot een communicatiebedrijf klaar voor een nieuw tijdperk. We leunen op 20 jaar digitale creatieve kennis en samen hebben we meer dan 40 jaar PR-ervaring van het hoogste niveau. Het is een bewijs van de kracht van onze samenwerking dat de naam boven de deur verandert.'


klaarstomen voor de toekomst

'Ik ken zowel Kerrie als Sarah al meer dan tien jaar en heb de groei en evolutie van FinchFactor met respect en bewondering waargenomen', zegt creative partner & CEO Nick Bailey, die het team als klant heeft leren kennen toen hij aan het roer stond van de creatieve afdeling van AKQA. 'Door mijn ervaring in creatieve innovatie toe te voegen aan de uitgebreide PR-kennis van Kerrie en Sarah, creëren we een heel nieuw type communicatiebedrijf, ontwikkeld om merken klaar te stomen voor de toekomst.'


Client partner Sarah Taylor voegt toe: 'Het is overduidelijk dat begrippen als 'vertrouwen' en 'waarheid' constant onder druk staan in de hedendaagse maatschappij. Het belang van earned media zal derhalve alleen maar toenemen. Wij geloven dat wanneer je niet alleen wilt overleven maar wilt groeien, een merk een helder geformuleerd doel, een cultuur van creativiteit en oprecht streven naar diversiteit en inclusiviteit moet hebben.'


bestaande klanten

futurefactor's samenwerking met bestaande klanten, zoals MediaMonks, Airbnb, General Mills, bunq, happn, Framestore and TwentyFirstCenturyBrand zal worden voortgezet. Tevens zal het portfolio van ambitieuze merken die op zoek zijn naar baanbrekende verandering worden uitgebreid.

 


Media

Marketing

Economisch