Bol kiest Crocodile als nieuw bureau voor influencercampagnes

Bol kiest Crocodile als nieuw bureau voor influencercampagnes

06-10-2025 (11:58) - Bureaus

Bol kiest Crocodile Agency voor de ontwikkeling en uitrol van influencer campagnes. Deze samenwerking is onderdeel van de bredere marketingactiviteiten van bol, waarbij het merk naast Crocodile ook met andere bureaus samenwerkt. De opdracht voor het social-first reclamebureau bestaat uit strategie, creatief concept, influencer selectie en media-inzet.

De samenwerking trapte af met een gifting campagne die door de creatieve insteek en opvallende resultaten direct succesvol was. Dit succes vormde de basis voor meerdere vervolgcampagnes en heeft nu geleid tot een contract voor twee jaar.

Sindsdien heeft Crocodile Agency diverse social campagnes voor bol ontwikkeld, waaronder campagnes rond Valentijn, Moederdag, Vaderdag, festivals en Back to School. Momenteel is de halloween- en kerstcampagne in ontwikkeling. Met deze campagnes richt bol zich op Nederlandse en Vlaamse consumenten van 18 tot 34 jaar, met een duidelijke focus op TikTok en Instagram om de zichtbaarheid bij Gen Z en millennials te vergroten.

Onderscheidende media approach

"Wij zochten een partner die ons kan helpen om onze campagnes op een creatieve en impactvolle manier tot leven te brengen, naast de andere (influencer)bureaus waar we mee samenwerken", aldus Isaac Diepenhorst, Lead Social & content team bol. "Crocodile Agency heeft laten zien dat zij onze doelgroep goed begrijpen en de juiste vertaalslag weten te maken naar social media. Dankzij hun creatieve aanpak en onderscheidende media approach bereiken we Gen Z en millennials op een natuurlijke manier, precies daar waar zij zich bevinden."


Media

Marketing

Economisch