
Jan-Willem Smits (ex-Alfred) opent The Food Brand Shop
Jan-Willem Smits, voormalig creative director bij Alfred en art director bij Ogilvy, opent The Food Brand Shop, een nieuwe bureau voor food- en foodretailcampagnes. Inmiddels werkt the Food Brand Shop al voor Signature Foods op merken als Homann en Heks'nkaas.
“Merkcampagnes bedenken en maken voor food- en food-retailmerken is het leukste wat er is. Ik heb dat de afgelopen twintig jaar met veel plezier mogen doen voor de mooiste merken van Nederland en daar buiten. En dat smaakte naar meer. Daarom begin ik nu the Food Brand Shop: De plek waar mijn passie en specialisme samenkomt", vertelt oprichter Jan-Willem Smits.
Smits is een ervaren Creative Director. Die functie vervulde hij bijna acht jaar lang bij Alfred, waar hij ook zeven jaar Art Director was. Eerder in zijn loopbaan werkte hij als (junior) Art Director bij Ogilvy, TBWA, ARA en DDB.
Dropje en auto
Smits vergelijkt het maken van een foodcampagne met een dropje en een auto: "Een campagne voor een dropje vraagt écht iets anders dan eentje voor een glimmende SUV. Natuurlijk draait het bij allebei om verleiding, maar waar je bij een auto eerst een proefrit maakt, reviews doorspit en advies inwint, gaat dat dropje gewoon hop! het mandje in, vaak nog vóór je het zelf doorhebt. En dat spel van verleiding? Dat spelen wij al meer dan twintig jaar op topniveau, van supermarktklassiekers tot nieuwe smaakmakers in het schap."
The Food Brand Shop is van alle markten thuis. Het bureau biedt strategie en creatieve slagkracht voor een digital-firstcampagne, een nieuwe visual identity, een tv-commercial of een outdoor-activatie. "Wij zorgen dat alles optelt, platform proof is en naar meer smaakt", aldus de oprichter.