House of Treats breidt uit met House of Communities

House of Treats breidt uit met House of Communities

14-11-2024 (12:12) - Bureaus

House of Treats lanceert House of Communities. Dit nieuwe onderdeel van het bedrijf richt zich volledig op het bouwen, activeren en managen van toegewijde merk communities, bestaande uit echte fans en ambassadeurs die op de lange termijn bijdragen aan de groei van een merk. 

Waar House of Treats zich oorspronkelijk richtte op onderzoek en merkstrategie, heeft het bureau het afgelopen jaar een belangrijke verschuiving gemaakt. Consumenten worden steeds vaker ingezet als merkambassadeurs, vaak als vervolg op eerder onderzoek. De vraag vanuit klanten naar communities met echte mensen, die actief betrokken zijn bij een merk, heeft geleid tot de oprichting van House of Communities.

Communities dé sleutel tot succes

“Communities zijn meer dan een trend,” zegt Estelle Goldman Peek, mede-oprichter van House of Communities. “Ze zijn een logisch gevolg van de veranderende markt. Media-inkoop wordt steeds duurder, en de invloed van traditionele influencers neemt af. Door de overdaad aan content op alle kanalen wordt het steeds lastiger om je consument te bereiken. De jongere generaties willen niet langer benaderd worden via advertising; ze zoeken merken die hen écht aanspreken en op de juiste manier met hen in gesprek gaan. Om relevant en winstgevend te blijven als merk, moet je relaties opbouwen met consumenten, en dan vooral met jongere doelgroepen. Communities zijn hiervoor de ideale tool.”

Slimme investering voor langdurige groei

Fleur Runhardt, mede-oprichter van House of Communities: “Een slimme investering die zich uiteindelijk terugbetaalt met een uitstekende ROI. Het bouwen van een brand community levert waarde op verschillende niveaus: het vergroot de verkoop en klantretentie, verlaagt marketing- en mediakosten, en zorgt voor langdurige groei door middel van content, mond-tot-mond reclame, loyaliteit, inzichten en advocacy. Grote merken zoals LEGO en Nike hebben al bewezen hoe krachtig een sterke community kan zijn voor merkloyaliteit en langdurige groei. Maar je kunt ook juist resultaat boeken als kleiner merk, door via je community je consument te laten zien dat je hen begrijpt, waardeert, met gelijke waarden bedient en je best doet een langdurige relatie op te bouwen.”

Succesvolle communities

House of Communities heeft onder de vlag van House of Treats al een aantal succesvolle brand communities gebouwd, waaronder voor het Belgische make-up merk Cent Pur Cent. Cynthia Reekmans, Cent Pur Cent: “Wij schakelden House of Treats in om ons merk in Nederland op de kaart te zetten en ook daar een community uit te bouwen. Het lanceringsevenement in Amsterdam was meteen een groot succes! We waren aangenaam verrast dat House of Treats meteen Nederlandse vrouwen hadden samengebracht die de essentie van Cent Pur Cent belichamen. Een community van dames die perfect binnen het plaatje passen, verenigd door dezelfde passie en stijl.” 


Media

Marketing

Economisch