Jacco ter Schegget CEO Publicis Groupe België en Nederland
01-02-2019 (08:30) - Bureaus
Publicis Groupe benoemt per 1 maart Jacco ter Schegget tot CEO voor de activiteiten van Publicis in België en Nederland. Jacco ter Schegget, nu nog CEO van JWT voor Zuidoost-Azië, zal zijn nieuwe functie vanuit Amsterdam uitoefenen. Hij zal rapporteren aan Jarek Ziebinski, Chief Executive Officer, Northern & Central Europe.
Als CEO van Publicis Groupe voor België en Nederland heeft Ter Schegget de taak om leiding te geven aan de uitvoering van de volgende fase van ‘Power of One’: het bedrijfsmodel waarin alle merken en expertise binnen de geledingen van Publicis Groupe – communicatie, data, media, PR en content – soepel en modulair beschikbaar zijn voor de klant.
Krachtige propositie
De afgelopen drie jaar is het ‘Power of One’-model in Nederland en België geïntroduceerd. Letterlijk onder één dak werken de vele labels van Publicis Groupe nauw samen, in het belang van de klant. Nu is het moment aangebroken om die krachtige, collectieve propositie uit te bouwen. Deze nieuwe fase vraagt om een andere vorm van aansturing.
Jarek Ziebinski: “Nu de transformatie van Publicis Groupe in beide markten versneld wordt doorgevoerd, ben ik erg blij dat Jacco ons bedrijf komt versterken. Hij is uitstekend bekend met de wereld van data, content en technologie. Die expertise hebben wij nodig om onze activiteiten in België en Nederland naar een hoger plan te tillen. Jacco kennende zal hij het voortouw willen nemen in het begeleiden van onze klanten bij de transformatie van hun bedrijf door hun merken verder uit te bouwen in het gehele klanttraject.”
Jacco ter Schegget: “Na vijf jaar Azië kijk ik ernaar uit om weer terug te keren naar Nederland en België en de kennis die ik heb opgedaan in het dynamische Verre Oosten optimaal in te zetten. Om in een omgeving die steeds meer wordt gedreven door e-commerce en data een sterk en succesvol merk op te bouwen, heb je toegang nodig tot media, data, creatieve content en technologie. Je kunt in deze markt alleen als winnaar uit de bus komen als je je merk naadloos laat aansluiten op de klantbehoefte én door meetbare online- of offline-verkoop te stimuleren. Daarvoor hebben merken een sterke partner nodig die hen kan helpen om dit te organiseren en resultaten te behalen. Ik geloof oprecht dat Publicis Groupe dankzij de integratie van media, creatie en data voor klanten de beste partij is in zowel Nederland als België.”
over Jacco ter Schegget
Jacco ter Schegget heeft zich de afgelopen vijf jaar in Azië beziggehouden met bedrijfs- en marketingtransformatie. In die tijd heeft hij ook ruime ervaring opgedaan met het succesvol omvormen van vestigingen van WPP-bedrijven in China en Zuidoost-Azië, waaronder Ogilvy en JWT. Tijdens zijn verblijf in Azië was Ter Schegget onder meer adviseur aan het topkader van merken als Korean Air, H&M, Chevron, IHG en de regering van Singapore. Ook adviseerde hij CMO’s en CEO’s over hoe je een uitmuntend merk uitbouwt en hoe je digitale technologieën het beste kunt inzetten.
Voorafgaand aan zijn dienstverband bij WPP in Azië was Ter Schegget mede-CEO van DDB & Tribal Amsterdam en Europees President van Tribal Worldwide, de digitale tak van DDB. Hij werkte zeven jaar bij DDB.