
Nils Adriaans start adviesbureau Tussen de Linies
Nils Adriaans start zijn eigen bureau Tussen de Linies. Met zijn jarenlange (inhoudelijke, journalistieke) ervaring adviseert en begeleidt hij bureaus, productiemaatschappijen, merken en individuen op het gebied van zichtbaarheid, new business, recruitment en pitchverkenning.
Fotocredit: Elza Jo
Op de site van Adriaans, die de wereld regelmatig duidt aan de hand van voetbal, valt te lezen: "Nils Adriaans beweegt in de creatieve/marketingcommunicatie-industrie, zoals hij voetbalde: tussen de linies, daar waar vaak iets spannends gebeurt."
Voor bureaus, opdrachtgevers en individuen
Met zijn nieuwe initiatief Tussen de Linies richt Adriaans zich op drie doelgroepen: creatieve spelers (bureaus/productiemaatschappijen), opdrachtgevers en individuen.
Adriaans: "In deze snel veranderende tijd is er veel behoefte aan informatie, houvast. Ik begeleid bijvoorbeeld graag challenger bureaus die een volgende stap willen maken, welke concrete acties zijn daarbij nodig? Maar ook bureaus die willen fuseren of structureel zichtbaarder willen zijn, want zonder communicatie besta je simpelweg niet meer."
"Daarnaast maak ik merken wegwijs in het zeer versplinterde bureaulandschap, bijvoorbeeld als pitchverkenner, wanneer een merk een eerste overzicht van bureaus wil hebben en daarbij iemand nodig heeft die informeel advies inwint. En ik begeleid individuen in hun carrière: van creatieven die hogerop willen tot marketeers die intern bewijslast nodig hebben om aan te kunnen tonen dat creativiteit business waarde oplevert, om een voorbeeld te geven."
"Ik denk over mijn klanten als merken (wat is hun essentie en aantrekkingskracht?) en daar creëer ik op allerlei manieren content en formats voor (hoe licht ik die essentie richting de ontvanger zo krachtig en helder mogelijk uit?). Het verhaal moet gevoel hebben, maar ook echt en sympathiek zijn."
Uitdagend spel
Tijdens zijn carrière als journalist in de internationale reclamewereld werd hij steeds vaker gevraagd om inhoudelijk mee te denken. Dat varieerde van vragen over PR en 'ken jij niet nog ‘n goede creatief?' tot het geven van specifiek advies over het reclamelandschap. "En dat vond ik, met mijn uitdijende netwerk, steeds interessanter; het was een nieuw, uitdagend spel en dat ga ik nu uitbouwen."
Daar komt bij dat hij ervan houdt om tussen partijen te bewegen. "Ik praat net zo lief met een maker als CMO. Ik ken de looplijnen en hoor en zie veel. De vraag in de markt naar zulke inside kennis en begeleiding daarin is overduidelijk: er is behoefte aan een professionaliseringsslag in de industrie. Zo is Tussen de Linies ontstaan, ik creëer nieuwe mogelijkheden."