Odido rondt media pitch af, kiest EssenceMediacom als mediabureau
Odido kiest voor EssenceMediacom als partner voor al haar media inzet. Dat is de uitkomst van een intensief pitchtraject onder begeleiding van het marketingbureau 3MO. Met de uitkomst van de pitch en keuze voor EssenceMediacom zet Odido een volgende stap in het realiseren van een impactvolle en innovatieve mediastrategie.
Leo Hensen, CMO Odido: "De rol van media – zowel paid als non-paid – wordt een steeds fundamenteler onderdeel van ons businessmodel. We streven naar een nog diepere integratie van ons mediabureau binnen onze marketingorganisatie. Tijdens deze pitch heb ik de top van de Nederlandse mediasector aan het werk gezien, waarbij alle teams hun uiterste best hebben gedaan. EssenceMediacom heeft ons overtuigd met hun visie, innovatiekracht en vermogen om onze merken verder te laten groeien."
Effectievere mediastrategie
De belangrijkste drijfveer voor de pitch was het realiseren van een geïntegreerde mediastrategie in het licht van stijgende mediakosten. Dit leidde tot een strategische keuze om naar één mediabureau te gaan. Na een zorgvuldige marktverkenning werden de twee huidige partners, EssenceMediacom en Dentsu, uitgedaagd om hun toegevoegde waarde te bewijzen voor de drie merken van Odido: Odido, Ben en Simpel.
Uiteindelijk kwam EssenceMediacom als winnaar uit de bus, waarmee het bureau een centrale rol blijft spelen in het succes van Odido’s merken. De afgelopen 5 jaar werkte Odido succesvol met Dentsu en EssenceMediacom samen voor de inzet van media. Waarbij Dentsu verantwoordelijk was voor de inzet van digitale media en EssenceMediacom voor de offline media. Met het samenbrengen van deze twee werelden zal de samenwerking met EssenceMediacom nog intensiever en hechter zijn dan voorheen.
Tessa van der Starre, CEO van EssenceMediacom: “De lat ligt hoog bij Odido, het is een jong merk met heel veel ambitie en het feit dat zij media hebben opgepakt op ‘board level’ geeft aan dat wij vanuit partnership met hen mogen meebouwen aan dit succesverhaal, daar zijn we zo trots op!”