Rijkswaterstaat kiest Publicis voor alle arbeidsmarktcommunicatie

Rijkswaterstaat kiest Publicis voor alle arbeidsmarktcommunicatie

14-11-2024 (11:28) - Bureaus

Rijkswaterstaat heeft na een pitchtraject Publicis Groupe gekozen als lead agency voor alle arbeidsmarktcommunicatie. Publicis Groupe verlengt daarmee haar samenwerking met Rijkswaterstaat op het gebied van strategie, campagnes en communicatie.

Het werkgeversmerk van Rijkswaterstaat heeft de afgelopen jaren een enorme groei doorgemaakt, waarbij de merkvoorkeur is gestegen en daarbij ook enorme groei aan concrete sollicitaties is ontstaan. Echter zal deze ingezette groei verder moeten worden doorgezet vanwege aanhoudende krapte op de arbeidsmarkt onder specifieke doelgroepen.

Janneke Ipema, Afdelingshoofd Werving en Selectie Rijkswaterstaat: “Dankzij onze nieuwe positionering en communicatiestrategie die we afgelopen jaren samen met Publicis Groupe hebben ontwikkeld, zijn we erin geslaagd om onze merkvoorkeur te laten stijgen en doorlooptijden van vacatures te verlagen. De komende jaren gaan we samen doorbouwen op de ingeslagen weg, waarbij we de merkvoorkeur verder willen laten stijgen, doorlooptijden van vacatures nog verder willen laten dalen en anticiperen op de toekomstige wervingsvraag.''

“De verlenging van ons partnership (winnen van de pitch) is het bewijs van onze unieke 'Power of One'-propositie. Door de kracht van onze labels gezamenlijk in te zetten, zorgen we ervoor dat organisaties met complexe wervingsvraagstukken kunnen blijven groeien, zelfs als de arbeidsmarkt nagenoeg op slot zit. Daarnaast spelen de betreffende overheidsorganisaties een cruciale rol in het veilig en bereikbaar houden van Nederland. De juiste mensen vinden is dus (letterlijk) van levensbelang. We zijn trots dat we hier ons steentje aan kunnen bijdragen!”, zegt Rogier de Brouwers, Employer Brand & Business Director Publicis Groupe.
 


Media

Marketing

Economisch