
ShowHeroes lanceert Custom Audio: AI-oplossing voor Dynamic CTV
ShowHeroes lanceert Custom Audio voor Connected TV (CTV). Met deze innovatieve oplossing kunnen adverteerders een AI-gegenereerd audiofragment in CTV-advertenties integreren.
Het audiofragment kan zelfs realtime worden aangepast op basis van contextuele factoren, zoals geografische locatie. Verschillende media-experts spreken van een bijzondere ontwikkeling in het medialandschap, omdat Custom Audio de grenzen van creativiteit in CTV verlegt en tegelijkertijd de gebruikerservaring en betrokkenheid van kijkers verbetert.
Aanzienlijke tijds- en kostenbesparingen
De integratie van AI-gegenereerde audiofragmenten wordt mogelijk gemaakt door een strategische samenwerking met AudioStack, een end-to-end, AI-driven audio production platform. AudioStack’s propositie ligt in het vermogen om volledig geautomatiseerde, schaalbare en hoogwaardige AI-audio-productieoplossingen te leveren. Door diverse AI-powered media creation tools te koppelen, stelt het bedrijf ShowHeroes in staat om complexe audio-workflows snel op te zetten, wat leidt tot aanzienlijke tijds- en kostenbesparingen.
Interactieve elementen en animaties
Volgens Tim Samsom, Country Manager Nederland ShowHeroes Group, tonen meerdere internationale onderzoeken aan dat audio een cruciale rol speelt in het onthouden van reclameboodschappen. “Onder andere uit onderzoeken van IAB en Sonata Insights blijkt dat een overweldigend percentage adverteerders positief staat tegenover het gebruik van generative AI in ad creation. Dit weerspiegelt de enorme kansen die er liggen in het afstemmen van creatieve content op de interesses en voorkeuren van de consument – een aanpak die door meer dan 70% van de consumenten wordt gewaardeerd en resulteert in een meetbare verbetering van de attribution metrics ten opzichte van andere advertentieformaten. Door content te personaliseren, kunnen bedrijven sterkere connecties met hun doelgroep opbouwen, wat leidt tot meer memorabele interacties en een grotere merkloyaliteit.”
Vvoorloper op het gebied van CTV
Volgens Sarah Lewis, Global Director CTV van ShowHeroes, is de lancering van Custom Audio het bewijs dat ShowHeroes keer op keer een revolutie teweegbrengt in het digitale reclamelandschap. “Het is de volgende mijlpaal van het CTV Innovation Team. Eerder lanceerden wij al Custom Animations – recent erkend bij The Wires Awards – en de Voice Command Branded Player, winnaar van The Wires Awards 2024 in de Regional Americas category. Door het lanceren van AI-audio breiden we ons creatieve aan