Storyboard aan de slag voor 'droommerk' Dove
Storyboard agency breidt zijn samenwerking met Unilever verder uit en neemt na een succesvolle pitch ook de influencer marketing voor Dove in de Benelux op zich. Dit iconische merk voegt zich bij AXE, Rexona, Robijn, Dove Men+Care en SUN, waarvoor Storyboard al strategische campagnes ontwikkelt.
De pitch voor Dove kende stevige concurrentie, met drie andere bureaus in de race. Laurens-Jan Duvigneau, Head of Deodorants bij Unilever, licht de keuze toe: "Storyboard heeft zich de afgelopen jaren bewezen als een partner die onze merken helpt groeien met vernieuwende, impactvolle campagnes. Hun visie en aanpak in influencer marketing sprongen eruit tijdens de pitch, net als hun vermogen om cultuur en influencerstrategie samen te brengen. Met Dove als grootste verzorgingsmerk van Unilever verwachten we samen grote stappen te zetten en bijzondere resultaten te behalen."
Martijn de Kemp, founder van Storyboard, voegt toe: "Dove is voor ons een droommerk om voor te werken. Het merk combineert een krachtige boodschap over Real Beauty met een diepe verbinding met culturele trends en maatschappelijke thema’s. De Real Beauty-positionering is relevanter dan ooit en sluit perfect aan op onze missie om merken via datagedreven storytelling te verbinden met de cultuur van nu. Bij Storyboard streven we naar next level influencer marketing waarin strategie, creativiteit en innovatie samenkomen. We kijken er enorm naar uit om samen met Dove verhalen te creëren die resoneren bij de doelgroep en bijdragen aan de doelstellingen van het merk."
De eerste producties voor Dove zijn gestart en gaan eind januari live.