
Transavia kiest voor DDB Amsterdam na uitgebreide pitch
Transavia heeft DDB Amsterdam gekozen als strategische en creatieve partner om samen het merk krachtiger en verrassender in de markt te zetten. De uitgebreide pitch startte al in het najaar van 2024.
Transavia viert dit jaar een mijlpaal: in oktober 2025 bestaan ze in Nederland 60 jaar. "Een bijzonder moment in onze geschiedenis en een uitgelezen kans om na de verjaardag te laten zien dat we klaar zijn voor de toekomst", zegt Natascha van Roode. "In de markt en intern bij ons is de afgelopen jaren zo veel gewijzigd dat we bij Transavia behoefte hadden aan een flinke aanscherping van de merkstrategie. Tijdens de pitch overtuigde DDB Amsterdam ons met ongewone strategische en creatieve ideeën. De komende periode gaan we samen verder met de ontwikkeling die meer eigenheid én luchtigheid toevoegt aan Transavia."
Pol Hoenderboom, Executive Creative Director bij DDB Amsterdam: "We hebben samen keihard gewerkt aan het opfrissen van het Transavia-merk. Er ligt nu een geweldig merkplatform waarmee we de aankomende jaren echt onvergetelijk creatief werk gaan maken."