
Voormalige TBWA'ers starten plug-in bureau Whoohaa
Floris Cornelissen, Jasper Roks en Pieter Jan Glerum, die elkaar kennen van hun tijd bij TBWA\NEBOKO, starten het plug-in bureau Whoohaa. Met direct inzetbare creativiteit en strategische denkkracht wil het trio klantenbases van merken omtoveren tot fanbases.
Op de foto: v.l.n.r. Jasper Roks, Floris Cornelissen en Pieter Jan Glerum
Whoohah introduceert het Brand Harmony model, waarmee merkbeleving consistent is, maar ook verassend blijft. "We zien dat merken steeds meer zelf doen. Soms gaat dat goed. Maar we zien vaak dat ze de weg kwijt raken en hun campagnes een reeks losse flodders worden", zegt medeoprichter Floris Cornelissen. "Wij zorgen dat álle contactmomenten bijdragen aan hetzelfde grote idee", vult Pieter Jan Glerum aan. "Wat je online ziet, moet je ook ervaren in een verpakking of servicemail. Dat noemen we Brand Harmony."
Direct inzetbaar
Het collectief positioneert zich bewust als plug-in agency: geen duur kantoor of logge overhead, maar direct inzetbare creativiteit en strategische denkkracht. Dat past bij het credo 'No poohaa. More Whoohaa'. Whoohaa is flexibel in te schakelen voor merkpositionering, visual identity, campagnes, activaties en customer experience.
"Whoohaa staat voor de energie die je krijgt van een goed idee. Dat geldt niet alleen voor onze klanten en hun klanten maar ook voor onszelf", vertelt medeoprichter Jasper Roks. Daarom wil Whoohaa ook zelf ondernemen en start-ups helpen met ideeën en groei.