adidas Football brengt met X SPEEDPORTA voetbalschoenen plezier terug in de sport

22-07-2022 (16:54) - Campagnes

adidas Football heeft zijn nieuwe X SPEEDPORTAL voetbalschoenen gelanceerd, in een wereldwijde campagne gecreëerd door TBWA\NEBOKO die niet alleen context geeft aan multidimensionale snelheid, maar ook aan de oorsprong van de nieuwe schoenen.
 
"Consumenten vertelden ons twee dingen heel duidelijk toen we deze campagne aan het bouwen waren: het ene was dat voetbal sneller wordt, maar het andere was dat ze vonden dat er ruimte was voor sportmerken om het plezier in het spel te weerspiegelen. Met deze dingen in ons achterhoofd waren we ervan overtuigd dat dit, collectief, een echte kans was om de grenzen te verleggen", zegt Gonzalo Calvo, Global Director Brand Communication, Communities & Culture bij adidas.
 
De adidas Football X SPEEDPORTAL-campagne wordt wereldwijd gelanceerd. Het :90-avontuur is live te zien op het YouTube-kanaal van Adult Swim. Cutdowns van de film zullen ook worden gedeeld via paid digital en social op zowel adidas als Rick and Morty kanalen.
 

Credits

Client: adidas
Matt Davidson – Head of Global Brand Marketing Football
Gonzalo Calvo – Global Director Brand Communication, Communities & Culture
Jara Velilla – Senior Global Brand Communications Manager Football
Nikolai Ehrentraut – Manager Brand Communication Football
Penny Pijnenburg – Senior Media Producer
James Pinnington – Senior Producer
Greta Bridekirk – Creative Shoot Producer

Creative Agency: TBWA\NEBOKO
Rick and Morty Film Production: Adult Swim and Green Portal Productions, LLC
Player films Directors: Adeus
Player films Production company: TBWA\NEBOKO
Line production company: 24/7 sports, Sugar Free TV & AprilMay London
VFX: Post Panic
Photographer (Messi & Salah): Carles Carabí
Photographer (Miedema): Olly Burn
Post production key visuals: Loupe&co
Sound studio: Audentity
Editor: Kapsalon
Grading and Online: De Grot
Media agency: MediaCom
Retail agency: Attitude