ALDI: 'Wij doen niet mee aan de race om de meest emotionele kerstcommercial'

ALDI: 'Wij doen niet mee aan de race om de meest emotionele kerstcommercial'

07-12-2025 (16:44) - Campagnes

Samen met Andy van der Meijde brengt ALDI dit jaar een positieve boodschap: ‘Bij ALDI kan je meer kerst vieren’. De discounter presenteert een extra uitgebreid kerstassortiment tegen de vertrouwde lage prijzen. Een prettig vooruitzicht in een tijd waarin het leven voor veel mensen al duur genoeg is.

Om de boodschap van ‘Meer Kerst’ over te brengen, kiest ALDI voor een samenwerking met Andy van der Meijde en zijn gezin. Andy ging als kleine jongen altijd al met zijn oma naar de ALDI. Nu heeft hij met zijn familie de hoofdrol in de kerstcommercial, waarin hij de hele maand december kerst viert, vanwege het onvoorstelbaar voordelige kerstassortiment van ALDI.

Over-de-top kerstmomenten

In tegenstelling tot de vaak sentimentele kerstcommercials, focust ALDI op humor. De campagne draait om over-de-top kerstmomenten: Andy serveert carpaccio voor ontbijt, geeft zijn dochters varkensrollade mee naar school en verrast de postbezorger met kerstproducten.

Mariëlle Rooswinkel, Managing Director Marketing & Communication bij ALDI: 'Wij doen niet mee aan de race om de meest emotionele kerstcommercial. Wij vieren feest. Met Andy laten we zien dat je met onze prijzen en ons waanzinnige kerstassortiment niet hoeft te kiezen. Bij ALDI kunnen alle fans van voordeel royaal genieten én op de kleintjes letten. Dat is wat discount echt leuk maakt. We brengen het plezier terug in de feestmaand.'

De campagne wordt breed uitgerold. Beginnend met een opvallende teaser rondom de nieuwe realityserie ‘Andy en Melisa’. Ook wordt Andy al op verschillende plekken gespot terwijl hij alvast van kerst producten aan het genieten is. Vanaf 6 ecember zal de campagne verder uitgerold worden in een breed scala aan media zoals TV, radio, owned media, OOH, online video, influencers, branded content en social media.

Credits

Bureau: Joe Public
Strategie: Jeroen van Eck
Prodmij: Joe Public Shoot
Regisseur: Lars ten Brink
DOP: Maxime Desmet
Offline editor: Pim van der Pas
Muziek: Merlijn Snitker
SFX/Soundesign: Soundcircus
Soundlogo: Public Audio
VFX: Ton Habraken
Grading: de Grot