Imperial en iO lanceren volledige b2b-campagnes

Imperial en iO lanceren volledige b2b-campagnes

03-12-2025 (13:57) - Campagnes

Imperial en leading digital agency iO lanceren twee datagedreven b2b-campagnes. Hiermee kan hert charcuteriebedrijf inzichten vergaren waarmee het zijn marketingbudget gerichter kan inzetten voor hogere conversies en sterkere klantrelaties. 

Imperial wil de relatie met zijn twee doelgroepen, slagers en foodservice, versterken. Na een reeks workshops ontwikkelden Imperial en iO de strategie en campagneflows en bepaalden ze de KPI's en dashboarding. De digital agency tekende voor het creatieve concept en lanceerde twee campagnes die de volledige b2b-customer journey dekken, van bewustwording tot conversie:

Twee campagnes

De campagne 'Jan & alleham' met het kookham-assortiment van Imperials heeft de Belgische slagers als doelgroep. iO tagde alle digitale kanalen en integreerde site, HubSpot en loyaltyprogramma voor maximale meetbaarheid. De 'Ready-to-Heat' campagne richt zich op cateraars, pretparken en familierestaurants met snelle, kwalitatieve maaltijden. Ze loopt in België en Nederland en combineert vakbladen, onlinemedia, chef-geïnspireerde content, e-mailmarketing en vakbeurzen.

iO en Imperial bepaalden samen de KPI's en vertaalden deze naar dashboards die interacties en resultaat meteen inzichtelijk maken zodat de campagnes kunnen worden geoptimaliseerd.

Meerjarige samenwerking

Sinds 1953 produceert Imperial charcuterie. Al drie jaar werkt het merk samen met iO, een partnerschap dat begon om de merkpositie aan te scherpen. Naast dat iO Imperial steunt op het vlak van branding, werkt het intussen ook nauw samen aan creatieve marketingcampagnes, media-expertise en de integratie van tooling en platformen. Daarbij onderzoekt het leading digital agency de volledige customer journey, met focus op efficiënte datacaptatie.