Bol kiest in kerstcampagne voor cadeaus met betekenis

Bol kiest in kerstcampagne voor cadeaus met betekenis

06-12-2025 (07:00) - Campagnes

Dit jaar staan de feestdagen bij bol in het teken van betekenisvol geven, met cadeaus die ertoe doen. In de drukste periode van het jaar helpt de webwinkel klanten met een passend cadeau vinden dat echt iets betekent voor de ander. Dit idee is terug te zien in hun nieuwe kerstcampagne, die samen met lead agency DEPT® is ontwikkeld.

Als gevolg op de sinterklaascommercial, waar de vriendschap ontstond tussen Sinterklaas en de Kerstman, verrast het meisje Anna de Kerstman met een warm moment tussen die twee. Als de Sint terugkeert naar Spanje merkt Anna dat de Kerstman zijn vriend mist. Ze bedenkt een cadeau dat laat zien waar de feestdagen om draaien: hoe een klein gebaar veel kan betekenen. 

Klein gebaar brengt verbinding

"De feestdagen gaan over samenzijn en aandacht voor elkaar. Steeds meer mensen zijn op zoek naar cadeaus met een betekenis: niet groter, maar persoonlijker. Daarom helpen we onze klanten een cadeau te vinden dat precies bij de ander past. Een goed gekozen cadeau zegt meer dan woorden en creëert een moment van verbinding tussen de gever en de ontvanger. In onze kerstcommercial laat Anna zien dat een klein gebaar veel verbinding kan brengen", vertelt Fiona Vanderbroeck, Director Consumer & Marketing bij bol. 

Miniatuurkerstdorp

De kerstcampagne is via veel verschillende kanalen te zien, van televisie en radio tot social media en  online advertising. Een opvallend onderdeel is een metershoog kerstcadeau, dat maandag 1 december op Utrecht Centraal verscheen. Het cadeau is een miniatuurkerstdorp vol verwijzingen naar het afgelopen jaar. Bezoekers herkennen onder andere de comeback van K3, wijnbar Bodemdrift van Lieske en Claude op het Songfestival.Het kerstdorp wordt 12 december naar Rotterdam Centraal verplaatst en is daar tot 29 december te zien. 

Bij bol staan de feestdagen in het teken van betekenisvol geven. Vanuit die gedachte lanceerde bol eind november een slimme AI-tool die op basis van een paar vragen helpt om snel passende cadeaus te vinden. Voor wie een cadeau niet vanzelfsprekend is rijdt er een magische cadeaubus door heel Nederland en Vlaanderen om kinderen een magische ervaring te geven met een spectaculaire show, een interactief letterspel en een boek voor ieder kind. 

Credits:

Brand: Bol
Director Consumer & Marketing: Fiona Vanderbroeck
Head of Brand Marketing: Danielle Snoeij
Brand Communication Manager: Esmee Blom, Renee de Brouwer, Sophie Heeringa
Media Manager: Sylvana Lageweg, Simone Monster, Kelly Siemons
Digital Advertising Consultant: Jeroen Mulder, Martijn de Valk, Jim van der Klein
Social Campaign Manager: Anne Vonk, Dominique Baartmans, Isaac Diepenhorst

Agency: DEPT®
Account Director: Sanne Fleur Frencken
Account Manager: Madelon Egbertzen, Yael Junggeburth
Project Manager: Robin Bau Santos
Strategy: Jan Govaert, Anne-Sophie D’Hoog, Yolan Post
Creative Directors: Menno Schipper, Paul Wood, Ramin Bahari
Creatives: Sjoerd Wingens, Mitchell Diercks, Rienk de Vries, Niels Bredemeijer
Social Creatives: Luca Mascini, Tom Jacobs, Mirjam van Veen, Iman Safaie, Julia Born
Agency Producers: Koen Barnhard, Friso de Ronden
Post Producer: Marloes de Rijke
Socials Producers: Rosa Stamato, Isabel van der Kroft
Holy Fools: Jelle de Jonge, Wikke van den Burg, Jan Sencur
Edit: Kapsalon
Grading & Online: Post Office
Sound: Earforce
Music & Licensing: Massive Music