Campagne Governor of Poker 3: Speel om plezier, niet om geld

09-11-2023 (15:02) - Campagnes

Er zijn boeken vol geschreven over de beste pokerstrategieën. Maar daarin lees je nooit hoe je de meeste lol kunt hebben als speler. In de campagne voor Governor Of Poker 3, draait het helemaal om het plezier en de strategie van het spelletje.

In de game speel je om het plezier en niet om het geld. Game-ontwikkelaar Playtika koos voor Higuita. De internationale campagne is het eerste werk van Higuita voor Playtika na een bureau-oriëntatie. Het doel van de campagne is om nieuwe spelers binnen een overwegend mannelijke doelgroep uit te nodigen de laatste versie van Governor Of Poker te spelen.

Zorgeloze spelervaring

Governor Of Poker 3 is ontwikkeld door de Nederlandse gameontwikkelaar Azerion. Het team achter Governor Of Poker had vanaf de eerste versie het doel om gamers een hoogwaardige, betrouwbare spelervaring te bieden. Een die ze kennen van ‘tripple A’ titels op hun spelcomputers.

Wieger Sturm, brand manager Playtika: “Poker is een erg leuk, sociaal en strategisch spel. Dat proberen wij te vangen in Governor Of Poker. Onze spelervaring steekt met kop en schouders uit boven andere pokerspellen. Zodat de gamer zich alleen maar druk hoeft te maken om zijn handstrategie en het kiezen tussen een Dolly Parton-achtige hoed of bijvoorbeeld een vikinghelm.”

Lucky Luke humor

In de tv-commercial, bedacht door creatief bureau Higuita en geproduceerd door RubenPaulRuben, ziet de kijker hoe een acupuncturist een kleine werkuitdaging oplost op een manier die past bij het gevoel van Governor Of Poker 3: met humor en bravoure. Eigenlijk precies zoals een cowboy of cowgirl het zou doen in het Wilde Westen…

Niek Eijsbouts, mede-oprichter van Higuita en creatief directeur: ‘Een goede grap is tegenwoordig ver te zoeken in commercials. Met deze campagne brengen we weer een beetje Lucky Luke humor terug op het scherm. Het gaat allemaal om de fun van het spel. Governor Of Poker 3 speel je zorgeloos en geeft je altijd dat goede gevoel. “Bring some yeehaw to the table” draagt dit perfect uit en daar gaan we samen met Playtika nog lang plezier van hebben.’