De Hypotheker maakt een statement met JAZEKER

De Hypotheker maakt een statement met JAZEKER

30-04-2025 (09:00) - Campagnes

In de nieuwe campagne van De Hypotheker wordt Jazeker nog meer een statement. Het is een vibe. Een manier van denken en doen. De remedie voor de onzekere koper. Hét synoniem voor zelfverzekerdheid.

De markt van de afgelopen jaren heeft huizenkopers onzeker gemaakt. Te laat, onmogelijk, geen bedenktijd. Maar met het advies van De Hypotheker voel je je weer Jazeker. Dat is wat de campagne, nog meer dan voorheen, moet uitdragen. In de campagne zien we onder meer twee vrouwen die tijdens een bezichtiging het voortouw nemen – gewapend met een rolmaat en een flinke dosis zelfvertrouwen.

Zelfvertrouwen begint met advies

Miranda Berends, hoofd marketing & communicatie bij De Hypotheker: “De markt blijft uitdagend, maar biedt ook kansen, ook voor starters. Onze diensten en advies helpen hen om sterk in te stappen. Met meer dan 190 vestigingen hebben we de slagkracht van een nationale speler, gecombineerd met de persoonlijke aanpak van een lokale adviseur. Die boodschap wilden we op een jonge, zelfverzekerde manier overbrengen.” 

De overtreffende trap

“Huizen zijn een hot topic. En communicatie rond hypotheken is verzadigd,” zegt Jimi de Groot, associate creative director bij ARA. “We focussen ons volledig op awareness. Samen met De Hypotheker kiezen we een zelfverzekerde toon – mét entertainmentwaarde. Zo snijden we door de ruis en blijven we top of mind,” zegt Lisa Winkel, ook associate creative director. Het team maakte onlangs promotie bij ARA en tekent nu voor deze opvallende koerswijziging.

Video-first campagne

De campagne bestaat uit een tv-commercial, geregisseerd door Ivan Boljat (ook verantwoordelijk voor de Nederlandse Songfestivalinzending), geproduceerd door 10/10. Daarnaast ontwikkelde ARA samen met Mamascreen een serie social video’s.

Credits

Klant: De Hypotheker
Eindverantwoordelijke klant: Sanne de Laat, Miranda Berends, Carina Kloet, Stephanie Wierdsma
Bureau: ARA Creative Agency
Account: Catherina Bostantzis
Creatie: Lisa Winkel, Jimi de Groot
Creative director: Lon de Grunt
Productiemaatschappij: 10/10
Regisseur: Ivan Boljat
Producer: Noa Lemaire
D.O.P.: Levien Priem
Editor: Daan Kouijzer
Grading: Wietse van Bezooijen
Audio: Studio Levalo