Natwerk en Solidaridad redden ons bakje troost
14-11-2017 (09:44) - Campagnes
De koffievoorraden slinken, terwijl de consumptie ervan groeit. Natwerk en Solidaridad trekken aan de bel met de campagne Een wereld zonder koffie. De campagne roept consumenten, overheden, bedrijven, investeerders en de wetenschap op om in actie komen.
koplopers

koffieteelt
Solidaridad ziet hierin een wereldwijd probleem. Directeur Heske Verburg: ‘Met de campagne willen we consumenten en het bedrijfsleven overtuigen om te investeren in de oplossing voor de problematiek in de koffiesector. Een wereld zonder koffie raakt immers niet alleen ons, maar vooral de 125 miljoen mensen wereldwijd die voor hun inkomen van de koffieteelt afhankelijk zijn. Om het koffiebedrijfsleven in beweging te krijgen hebben we de steun van de consument hard nodig.’
Naast een video, gemaakt in samenwerking met regisseur Joris Dommels, bestaat de crossmediale campagne uit een website, onderzoeks-PR, media-inkoop, een event in december en producten voor een wereld zonder koffie.
credits
Verantwoordelijke bij klant: Karin Jensma
Creative agency: Natwerk
Production agency video: WE ARE WILL
Regisseur: Joris Dommels
Website: Hoppinger