Klusobstakels centraal in najaarscampagne van Hornbach

Klusobstakels centraal in najaarscampagne van Hornbach

06-10-2025 (12:33) - Campagnes

Lekkende leidingen, te kort gezaagd hout en behang dat ineens loslaat: Hornbach trapt het najaar af met een landelijke campagne waarin de harde realiteit van elk doe-het-zelfproject centraal staat. De bouwmarkt benadrukt dat juist de obstakels zorgen voor de ultieme voldoening als een project is voltooid.

"Iedereen die wel eens een project heeft aangepakt, kent momenten van wanhoop en frustratie. Juist dat maakt doe-het-zelven zo mooi", vertelt Maarten Post, Hoofd Inkoop & Marketing bij Hornbach. "Met onze nieuwe najaarscampagne eren we de wil, het doorzettingsvermogen en de passie van onze klanten. Want laten we eerlijk zijn: geen enkel project verloopt vlekkeloos. Maar juist door grote en kleine tegenslagen worden aanpakkers die blijven doorzetten nog trotser op het eindresultaat."

De commercial speelt zich af in een surrealistisch decor met een lekkende waterleiding, de bouwtekening van de badkamer en een zee aan badkuipen. Ook de tocht naar de projectbouwmarkt is vertaald in een stormachtige oversteek. De commercial is vanaf 10 november te zien op tv en in de bioscoop. 

Bekijk 'm hier alvast (video gaat verder onder tekst):

 
Podcast FC Afkicken
Vanaf 6 oktober trapt de de crossmediale campagne al af. Door middel van OOH-uitingen, leest heel Nederland dan drie weken lang uitspraken als: 'Dat kan niet. Is die waterpas wel goed?' en 'Net was het te lang, en nu is het te kort?'. Daarnaast komen klusuitdagingen aan bod in de voetbalpodcast FC Afkicken. Post: "De podcast biedt ons op deze manier interactie met een belangrijke doelgroep. De mix van humor, passie en diepgang sluit bovendien perfect aan bij ons merk."

Credits

Bureau: HeimatTBWA
Productie: Tempomedia
Regie: Lope Serrano (Canada)
Muziek & Sound design: Supreme