Nicolette Kluijver stapt op de elektrische motor voor nieuwe campagne van Groendus

01-06-2023 (13:02) - Campagnes

Duurzaam energiebedrijf Groendus lanceert een landelijke campagne met Nicolette Kluijver. Vanaf een e-motor spoort Nicolette zakelijk Nederland aan om samen een slimme, duurzame weg in te slaan. Met deze campagne zet Groendus de samenwerking met Kluijver door. Vorig jaar stapte zij voor de brandingcampagne van het energiebedrijf in een schuimbad. De productie van de commercials was in handen van Imagine People. Hans-Peter van Velthoven verzorgde de fotografie.

Om zakelijk Nederland uit te dagen om slimme, duurzame keuzes te maken, rolt Groendus een nieuwe landelijke campagne uit met Nicolette Kluijver. Tourend op een elektrische motor legt de presentatrice uit waarom dit hét moment is om samen op weg te gaan naar een betere wereld:

“Ondernemen betekent: geen onderdeel zijn van het probleem. Je hoort juist bij de beweging die met oplossingen komt. Het verschil tussen ambitie en resultaat? Dat is lef! Jij snapt dat. Daarom is vergroenen voor jouw bedrijf de enige slimme keuze. Je wilt maximaal inzicht, elektrificeren en je energiegebruik optimaliseren. Daarom sla je nu een nieuwe weg in!”

René Raaijmakers, CEO van Groendus, onderstreept de noodzaak tot verduurzaming. Maar hij is ook hoopvol:
“Het is fantastisch om te zien hoe steeds meer bedrijven bezig zijn met rendabel verduurzamen. En dat is nodig ook, want de energietransitie krijgen we alleen voor elkaar door samen aan de slag te gaan. Ik hoop van harte dat Nicolettes oproep organisaties inspireert en motiveert om ook in actie te komen. Laten we samen werken aan duurzame en betaalbare energie voor ons allemaal!”

De commercial wordt via verschillende on- en offline kanalen verspreid. Daarbij is er een radiovariant te horen op NPO Radio 1, NPO Radio 2 en BNR. De commercial is bedacht door het marketingteam van Groendus en geproduceerd door het Utrechtse videocontent bureau Imagine People. De campagnefotografie is verzorgd door Hans-Peter van Velthoven. De concertfotograaf was hier met zijn voorliefde voor motorrijden geknipt voor. DEA.Amsterdam is als digital agency van Groendus betrokken bij de verschillende online advertising campagnes.

Bekijk de campagnevideo