Philips en DEPT nemen online reviews op de hak

20-03-2023 (14:13) - Campagnes

Philips’ nieuwe campagne voor de OneBlade, in samenwerking met DEPT, is gebaseerd op echte gebruikersrecensies en omvat een reeks van vijf korte tv-commercials en online ‘films’ in cinematrografische stijl.

De video’s combineren realiteit met fictie en betrouwbaarheid met onverwachte elementen. Met behulp van humor en eigenzinnigheid om de groomingtool tot leven te brengen, wordt de OneBlade gepositioneerd als iconisch. 

Opnieuw positioneren

De Philips OneBlade 360 (gelanceerd in 2022) kan elke haarlengte op het gezicht en lichaam in elke richting kan trimmen en scheren. Philips wilde de OneBlade opnieuw introduceren door een selectie van echte online reviews te dramatiseren. Josefien Olij, global consumer creation, production & strategy leader bij Philips, zei: “Bij het lezen van al die reviews van mensen die zeggen dat de OneBlade zo ongelooflijk goed is, is de manier waaróp ze dat schrijven net zo ongelooflijk. We realiseerden dat we het zelf niet zo hadden kunnen bedenken. Daarom wilden we een campagne creëren die net zo goed is als het scheerapparaat zelf – een die de beoordelingen van de groomingtool weerspiegelt en tot leven brengt.”

Buiten de gebaande paden

“Tijdens het doorlezen van al die geweldige reviews, sommige hilarisch, gedramatiseerd en bijna onrealistisch goed, stonden we voor de uitdaging dat we door regelgeving geen van deze reviews direct konden gebruiken of ernaar konden verwijzen,” aldus João Inácio, creative director bij DEPT. “Daarom moesten we buiten de gebaande paden denken. Tijdens het creatieve proces en de brainstorms die we hadden, gebruikten we de spanning tussen realiteit en fictie die we in veel van de recensies zagen, wat resulteerde in deze filmische vertelaanpak voor de campagne. Het is geweldig om te zien dat de films gebaseerd zijn op waargebeurde recensies.”
 

Philips - OneBlade creative campaign - The Jewels from DEPT® on Vimeo.