Stedelijk Museum ontsnapt eigen bubbel met allereerste merkcampagne en pay-off
Stedelijk Museum lanceert voor het eerst in haar geschiedenis een campagne. Met ‘unbubble’ wordt je uitgedaagd om uit je eigen bubbel te stappen en je te laten inspireren door kunst en design. De campagne maakt deel uit van een nieuwe positionering van het museum.
Voor meer dan 125 jaar heeft het Stedelijk een podium aangeboden aan kunstenaars en ontwerpers die tegen de stroom ingaan en grenzen durven te verleggen met als doel mensen nieuwe dingen te laten zien, leren en ontdekken. Toch blijven we helaas in onze eigen bubbel. Deze campagne moedigt mensen aan om hun eigen bubbel te doorbreken en zich te laten inspireren door kunst en design.
Lange geschiedenis
Het uitgangspunt van de campagne is de lange geschiedenis van het Stedelijk. “We hebben bewust gekeken naar hoe we de eigenheid van het museum nog sterker kunnen benadrukken. Eigenzinnigheid, moed, experiment en inspiratie hebben in het Stedelijk namelijk altijd centraal gestaan. Met ‘unbubble’ vatten we dit in één woord samen. Juist in een tijd van toenemende polarisatie en versplintering is het volgens ons van essentieel belang om bewust buiten je eigen bubbel te stappen en met een brede blik naar de wereld te blijven kijken”, aldus Darija Kalkan, hoofd marketing & communicatie en ininitiatiefnemer van de campagne.
De campagne bestaat uit verschillende middelen, waaronder een merkfilm, gemaakt door jong talent. De merkfilm is te zien op verschillende media, waaronder digitale schermen in het OV en bioscopen. Daarnaast wordt ook de grootschalige online campagne ingezet en is het thema ‘unbubble’ straks te zien op verschillende plekken in het museum.