Succesvolle NPO-campagne 'De Plek van ons Allemaal' krijgt vervolg

Succesvolle NPO-campagne 'De Plek van ons Allemaal' krijgt vervolg

12-05-2025 (12:00) - Campagnes

Het creatieve bureau D8 is opnieuw een samenwerking aangegaan met de Nederlandse Publieke Omroep (NPO). Samen komen ze met de tweede editie van de succesvolle campagne 'De Plek van ons Allemaal'.

Na de positieve ontvangst van de oorspronkelijke campagne dook D8 opnieuw de archieven in van alle dertien omroepen om een tweede reeks aan promotievideo's te maken. Met de promo’s, die volledig zijn opgebouwd uit archiefmateriaal, wil de NPO laten zien hoe de publieke omroep de samenleving weerspiegelt en verschillende perspectieven zichtbaar maakt.

Van BBC tot NPO

Voor D8 is het een bijzondere samenwerking. "Het is een enorme eer om met NPO te mogen werken," zegt Rosie Street, Managing Director van D8 Amsterdam. "We mogen dan relatief nieuw zijn in Nederland, we brengen 25 jaar ervaring mee van internationale merken als BBC, SkyShowtime en Spotify. Die kennis zetten we vol overgave in voor de NPO."

In FONK #415 vertelde Taco Zimmerman, algemeen directeur AVROTROS en Charelle Akihary, marketingdirecteur NPO over de totstandkoming van het eerste deel. 

Bekijk hier deel 2: