War Child en We Agency starten structurele samenwerking

War Child en We Agency starten structurele samenwerking

17-04-2025 (10:21) - Campagnes

Niet eerder werden zoveel kinderen getroffen door oorlog en conflict: 473 miljoen kinderen, wel te verstaan. War Child en We Agency maken zich hier allebei grote zorgen over en gaan daarom op vaste basis samen campagnes ontwikkelen.

Afgelopen jaar is er al samengewerkt tussen War Child en We Agency, op pro bono-basis vanuit het geloof in dit doel. Daarbij werd, op basis van de door NOA Collective aangescherpte merkstrategie, nagedacht over de creatieve invulling ervan. Deze samenwerking beviel goed, waardoor het partnership nu een structurele vorm krijgt. De eerste opdracht is om de strategie tot leven te brengen in een campagne die dit najaar verschijnt.

Ernst Suur, Managing Director van War Child: "Wij zetten ons al 30 jaar in om kinderen in oorlog te helpen en blijven dat onvermoeibaar doen. We geloven erin dat we met onze vrienden van We Agency en NOA Collective mensen nog meer kunnen raken en bewegen om deze kinderen niet te vergeten."

War Child werkt wetenschappelijk

War Child werkt aan het versterken van de weerbaarheid en het welzijn van kinderen in oorlogs- en conflictgebieden. De NGO maakt daarbij gebruik van eigen, op maat gemaakte methodes, gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en geïnspireerd door de belevingswereld van het kind.

Roel Welling, Creative Director van We Agency: "Het aantal oorlogen in de wereld neemt nog steeds toe en daar zijn kinderen de allergrootste slachtoffers van. Een zwaar onderwerp, dat steeds dichterbij komt en ook mij enorm raakt. Maar toen ik de aanpak van War Child leerde kennen, werd ik weer hoopvol. Wij gaan er met al onze energie mee aan de slag om die hoop breder te delen door de juiste emotionele snaar te raken in campagnes."

We Agency is een onafhankelijk creatief bureau dat merken en organisaties helpt met maatschappelijke merkpositionering en 360-impactcampagnes. In maart 2025 werd dit bureau geboren uit Wefilm, dat zelf verdergaat als productielabel.