MassiveMusic host halve finale Coolest Dutch Brands 2021

27-02-2022 (14:46) - Cool Brands

Op 10 maart vindt de halve finale Coolest Dutch Brands 2021 plaats. De voltallige vakjury van 50 creatieven en strategen zal dan voor het eerst in twee jaar weer live bijeen komen om de drie merken te selecteren die doorgaan naar de finale op 10 mei. MassiveMusic, dat sinds de start in 2018 partner is van de Coolest Dutch Brands 2018 competitie, is op 10 maart de host van de halve finale. Dit zijn de genomineerde merken die op 10 maart gaan pitchen voor een finaleplaats:


Crisp

Crisp staat voor knettervers en betaalbaar eten. De service bezorgt landelijk zeven dagen per week boodschappen en het assortiment bestaat uit producten afkomstig van meer dan 650 boeren, kwekers en makers. CEO Tom Peeters: ‘Duurzaamheid betekent verantwoord omgaan met de omgeving waar jouw bedrijf impact op heeft en dat zit vervlochten in wie wij zijn en wat we doen.’


Holie

Startup én B Corp Holie wil mensen inspireren om op dagelijkse basis iets goeds te doen voor zichzelf en de planeet. Holie voedingsmiddelen zijn vegan, bevatten geen toegevoegde suikers en de helft van de winst wordt geïnvesteerd in het vergroenen van de planeet. Valentijn van Santvoort is Chief Brand en een van de drie ‘Holie co-founders’: ‘Wij zijn de generatie die écht iets moet doen om de planeet te laten afkoelen.’


Lalaland

Lalaland's cofounder Michael Musandu startte als jonge man uit Zimbabwe een bedrijf op dat meer diversiteit moet brengen tijdens de online shopervaring doormiddel van het genereren van gezichten en lichamen van mensen die niet bestaan om te gebruiken als model. Lalaland ontving er een investering mee vanuit de Google for Startups Black Founders Fund. het bedrijf is tot nu toe de enige Nederlandse startup die een investering krijgt. Een nominatie bij Coolest Dutch Brands 2021 kon dus bijna niet uitblijven.


LIVEKINDLY Collective

LIVEKINDLY Collective is hard op weg uit te groeien tot een van ’s werelds grootste plantaardige voedingsbedrijven. FONK nomineert het bedrijf daarom bij Coolest Dutch Brands 2021 en sprak met CEO Kees Kruythoff over hun missie, concurrenten en successen. “Ik wil dat wij mensen in 2040 terugkijken en zeggen: ‘Wat waren we in godsnaam aan het doen, waarom aten we dieren’?


Karma Kebab

Karma Kebab is een streetfoodmerk dat plantaardige kebab maakt van Hollandse knolselderij en granen. Ontstaan op Lowlands in 2018 en inmiddels verkrijgbaar in horeca, supermarkt en als delivery. Doel? Het allergrootste kebab merk ter wereld worden, waarbij sustainability aan de basis staat van alles wat het merk doet.


Marcel's Green Soap

Marcel's Green Soap is een 100% veganistisch merk voor schoonmaak- en wasproducten. Het motto: 'Clean your home & body, save the planet'. Het assortiment maakt gebruik van 100% gerecycled plastic, is 100% veganistisch en voor minstens 97% biologisch afbreekbaar. Oprichter Marcel Belt: 'Als je duurzaamheid leuk maakt, komt de consument vanzelf'.
 

Finale & Afterparty

Wil je in mei ook bij de finale zijn? Houd dan de berichtgeving van FONK in de gaten voor informatie en tickets, maar noteer 10 mei alvast in je agenda!
 
Hoofdsponsor Coolest Dutch Brands 2021: ConceptD 
Sponsors: Ruwer en Massive Music