Solvari breidt uit met overname Vlaamse Offrea

20-01-2022 (14:04) - Economisch

Het digitale matchmaking klusplatform Solvari heeft zijn Vlaamse tegenhanger Offrea overgenomen. Het is de derde overname van Solvari in de afgelopen twee jaar. Waar eerdere overnames gericht waren op een groter bereik van het platform bij de consument, daar heeft de overname van Offrea ten doel het netwerk van kwalitatief hoogwaardige en beschikbare vakmensen uit te breiden. Met de overname vergroot Solvari zowel het marktleiderschap als het dienstenaanbod in de Benelux.
 
Solvari is sinds 2009 uitgegroeid tot het grootste digitale matchmaking platform van de Benelux. Het platform is gespecialiseerd in het vinden van de beste match tussen professionals en particulieren die een klus- of bouwproject willen uitbesteden. Hierbij ligt de focus op woningverduurzaming. Vandaag de dag maakt Solvari ruim 3.600 matches per dag in Nederland en België. Hiermee helpt de matchmaker jaarlijks ongeveer 5.000 bedrijven aan nieuwe klanten en 400.000 consumenten per jaar met het realiseren van hun (ver)bouwproject.
 
Offrea betrad de Vlaamse bouwmarkt in 2008 met dezelfde intentie als Solvari: zowel grote als kleine bouwbedrijven ontzorgen in de zoektocht naar nieuwe en interessante klanten. Het bedrijf uit de Antwerpse Kempen brengt bouwers en verbouwers via het platform in contact met betrouwbare en beschikbare vakmensen uit de regio voor het uitvoeren van een klus.Het bedrijvennetwerk van Offrea bestaat uit ruim 2200 actieve bouwbedrijven die hun planning dagdagelijks vullen met deze particuliere opdrachten. Door het afsluiten van een abonnement bij Offrea krijgen bouwbedrijven toegang tot het ruime aanbod van klussen en kunnen ze vervolgens voor de voor hen interessante klussen offertes uitbrengen.
 

Buy-and-build

Sinds 2018 heeft het Amsterdamse Vortex Capital Partners een meerderheidsbelang in Solvari, waarmee de financiële slagkracht voor de buy-and-buildstrategie aanwezig is. Solvari oriënteert zich de komende maanden op de markt voor nieuwe overnames. Van den Bos: "In een van oudsher ontransparante markt blijkt het lastig om de juiste vakmensen met beschikbaarheid voor een specifieke klus te vinden. Solvari biedt ondersteuning gedurende elke fase van het bouwtraject, ook nadat wij een match tussen particulier en de juiste professional tot stand hebben gebracht. Met ons bereik en ons netwerk hebben we een marktbepalende positie ingenomen."
 
 

Eerder nam Solvari al de Power Leaf Group en klusnetwerk Buldit over. Buldit is een online klusnetwerk van 300 websites waar consumenten terecht kunnen met al hun vragen over klussen in en rond het huis. De Power Leaf Group is met name bekend van het platform www.zonnepanelen.net. De verzamelomzet van Solvari bedraagt na de overname circa 15 miljoen euro. Er zijn in totaal 80 mensen werkzaam bij Solvari. 

Bureaus

Media

Marketing