StudeerSnel zet groeigeld in voor nieuw productaanbod

18-01-2022 (14:22) - Economisch

EdTech platform StudeerSnel.nl, wereldwijd bekend als StuDocu, is uitgegroeid tot het grootste EdTech platform van de wereld op het gebied van document sharing. Over de hele wereld gebruiken miljoenen studenten het platform voor het downloaden en uploaden van online studiematerialen. Vlak voor de jaarwisseling stond het tien miljoenste document online. Mede dankzij de investering van 50 miljoen dollar die het bedrijf vorig jaar binnenhaalde, heeft het zijn service richting studenten uitgebreid met nieuwe producten.
 
Sinds de oprichting in 2010 zijn er nu tien miljoen documenten gedeeld op wat begon als online contentbibliotheek. Zeventien miljoen studenten van meer dan 2.000 universiteiten raadplegen het platform geregeld tijdens hun studie. Het idee achter het platform is ervoor te zorgen dat studenten wereldwijd verschillende invalshoeken en interpretaties kunnen bestuderen, om zo de stof beter te begrijpen. Om dit te stimuleren kijken de eigenaren samen met het internationale team steeds naar nieuwe toepassingen en nu dus ook naar uitbreiding van het productportfolio met een berichten-service en een 'Ask an Expert'-feature waarmee studenten advies kunnen vragen aan (internationale) medestudenten of experts binnen specifieke vakgebieden.
 

Studiegenoten als experts

'StudeerSnel Berichten' (StuDocu Messages) motiveert studenten om sámen te studeren. Studenten kunnen kennis delen met of vragen stellen aan hen die hetzelfde vak volgen. Kennis blijft hierbij dus niet beperkt tot studenten die actief zijn op dezelfde universiteit, maar gaat tot ver over de grenzen; wereldwijd zijn er meer studenten in hetzelfde vakgebied bezig. De vragen en antwoorden zijn voor andere studenten die dat vak volgen zichtbaar zodat ook zij kunnen profiteren van deze gedeelde kennis. Als student ben je zo niet afhankelijk van de beschikbaarheid van klasgenoten. "In tijden van corona geen overbodige luxe; studenten zitten veelal op hun eigen kamertje, in hun eigen - steeds kleinere - wereld, te studeren. Dat er (vrijwel) direct antwoord komt op prangende vragen voorkomt meer vertraging in het studieproces", licht Lucas van den Houten, chief product officer, toe.
 

Bureaus

Media

Marketing