
Heineken stopt na dertig jaar als sponsor Champions League voor mannen
The Chaaaaampionssss: dertig jaar lang was Heineken onlosmakelijk verbonden met de Champions League voor mannen, maar dit langdurige partnerschap komt na het seizoen 26-27 ten einde. De bierbrouwer maakt bekend te stoppen als sponsor van de hoogste Europese voetbalcompetitie voor clubs.
Heineken was als sinds 1994 sponsor van de prestigieuze voetbalcompetitie. Het Nederlandse bedrijf noemt de beëindiging van de samenwerking dan ook een "emotioneel moment": "We hebben er strategisch voor gekozen om onze sponsoring te richten op platforms waar de investering in verhouding staat tot de waarde die het oplevert, zodat we een goed rendement behalen."
Heineken blijft wel actief als sponsor van de Formule 1 en Premier Padel. Ook blijft de samenwerking met de Champions League voor vrouwen van kracht. Daarnaast benadrukt de bierbrouwer dat het continu opzoek is naar nieuwe sportsamenwerkingen "die bijdragen aan onze wereldwijde relevantie en onderscheidende positie".
Concurrent als opvolger
Waarschijnlijk wordt AB InBev, bekend van populaire merken als Jupiler, Leffe, Hoegaarden en Stella Artois, de nieuwe sponsor van de Champions League.