Electronic Arts gaat toegankelijkheid voor gamers verbeteren

04-12-2023 (15:37) - Gaming

Electronic Arts blijft inclusieve en toegankelijke videogames stimuleren middels het publiekelijk beschikbaar stellen van een analysetool voor lichtflitsgevoeligheid. Daarnaast belooft het bedrijf nog vier toegankelijkheidsgerelateerde patenten voor videogames openbaar te maken, die helpen om in-game barrières voor spelers weg te nemen.


De analysetool voor lichtflitsgevoeligheid, genaamd IRIS, is ontwikkeld door EA als onderdeel van de voortdurende inzet voor 'Positive Play'. De tool analyseert en identificeert automatisch frames in video's die mogelijk van invloed kunnen zijn op spelers die gevoelig zijn voor lichtflitsen. De tool maakt het eenvoudiger om de content te controleren op lichtflitsen of snel veranderende ruimtelijke patronen.

Patenten vrijgegeven

Naast het openbaar beschikbaar maken van IRIS stelt EA ook technologie uit vier andere patenten beschikbaar voor gebruik zonder royalty's. De vier patenten die worden vrijgegeven zijn: Geautomatiseerde overname van spelerscontrole, adaptief tutorialsysteem voor games, routenavigatiesysteem en geanimeerde en gepersonaliseerde coach voor videogames