9 genomineerden meest verantwoorde alcoholcommercial 2016

03-11-2016 (12:55) - Marketing

Bij de STIVA TV Awards 2016 dingen negen commercials mee naar de titel meest verantwoorden alcoholcommercial 2016 vanaf kan het Nederlandse publiek (18+) stemmen via www.stivaaward.nl. De stembussen sluiten op 15 november en de award wordt op 18 november uitgereikt.
 
De Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) wil met de uitreiking van de STIVA TV AWARD 2016 laten zien dat leuke alcoholreclame en bewustmaking voor verantwoorde alcoholconsumptie prima samen gaan. Vorig jaar ging de 1e STIVA TV Award naar Heinekens’ The Chase’, de commercial met James Bond in de hoofdrol.
 
genomineerden
1.    Heineken: When you drive, never drink (Publicis Milan)
2.    Amstel: Proostnamen (INDIE)
3.    Grolsch: 400 jaar Karakter (Alfred)
4.    Amstel Radler: Highwayman (INDIE)
5.    Heineken: Moderate drinkers wanted (Publicis Milan)
6.    Apple Bandit: Follow that fox (Cloudfactory)
7.    Johnnie Walker: Jude Law (Anomaly) 
8.    Licor 43: Pura Passion (Wonder)
9.    Brand: Uitgesteld genot (INDIE)
 
De jury bestaat uit Fred van Raaij, Yvonne Prins en Anne de Clercq. De Clercq: ‘We hebben de commercials beoordeeld op creativiteit en originaliteit, van het concept en de uitwerking. Daarnaast hebben we er speciaal op gelet dat de commercial aandacht schenkt aan verantwoorde alcoholconsumptie en de manier waarop de makers dit in de commercial verwerkt hebben.” 
 
De winnaar van de STIVA TV Award 2016 wordt bepaald door de stemmen van het publiek en de stemmen van de vakjury. 
 

Bureaus

Media

Economisch