
Natwerk wijkt uit naar Duitsland met BiFi Chicken-campagne
Reclamebureau Natwerk heeft de nieuwe campagne voor BiFi Chicken ontwikkeld, die vanaf deze week groots wordt uitgerold in Duitsland. De campagne is te zien op televisie, online en social media. Voor Natwerk is dit een mijlpaal: na eerdere campagnes in Nederland en België mag het bureau nu ook in Duitsland aan de slag voor het bekende snackmerk.
Met BiFi Chicken (made with 100% chicken) bewijst het merk opnieuw dat het lef heeft. Het nieuwe product speelt in op de veranderende snackbehoeften en spreekt vooral millennials aan, zonder de bestaande fanbase uit het oog te verliezen. In een enorme markt als Duitsland laat BiFi zien dat het niet bang is om een statement te maken en zijn positie verder uit te bouwen.
Jeroen Mustert, Managing Director Jack Link’s EMEA: "Bij de pitch zochten we een bureau dat durft te verrassen en tegelijk de juiste snaar raakt bij onze doelgroep. Natwerk sprong er meteen uit met een creatief idee dat lef combineert met relevantie. Met deze campagne laten we zien hoe BiFi vernieuwt en tegelijk trouw blijft aan zijn karakter."
“BiFi Chicken is een logische volgende stap. We richten ons op de ‘Busy Ben’: millennials die altijd aanstaan, snel schakelen en daarnaast steeds vaker kiezen voor lichter, bewuster en beter", zegt Jurgen Retra, Head of Strategy bij Natwerk. "Met een creatief concept dat zowel jonge consumenten als bestaande fans aanspreekt, helpt Natwerk BiFi zijn marktaandeel te vergroten in Duitsland.”
Reinier Steures van Natwerk voegt nog toe: “Een Nederlands bureau dat in Duitsland, ‘wurstenland’, een snackworst mag promoten voor een toonaangevend merk… dat is toch fantastisch? Na bunq gaan we nu ook met BiFi de grens over, een mooi bewijs van onze groei.”
Credits
Bureau: Natwerk
Regie: Magnus Renfors
Productie: Hobby Film