
Alpha Tango verzorgt nieuwe merkidentiteit Tien Procent Club
De Tien Procent Club, de stichting die gedachtegoed van effectief doneren bekender maakt, presenteert zijn merkvernieuwing. De nieuwe identiteit ondersteunt de missie om meer mensen te betrekken bij effectief geven aan goede doelen. Alpha Tango, digital experience bureau, ontwierp de huisstijl en de ontwikkeling van de de site.
Met de vernieuwing van de website laat Tien Procent Club zien hoe er effectiever om kan worden gegaan met doneren. De site, gebouwd in Framer, biedt ruimte voor de bijeenkomsten die door vrijwilligers in het hele land georganiseerd zijn en voor mensen die al langdurig bijdragen. Alpha Tango heeft naast de website ook gewerkt aan de vernieuwing van de identiteit en visuele richtlijnen die de stichting inzet voor toekomstige communicatie.
Volledig vrijwillig
De stichting zal zich richting op het stimuleren van donaties aan effectieve doelen, die 100x meer verschil maken dan goede doelen. De stichting draait volledig op vrijwillgers, waarmee ook rekening is gehouden in de ontwikkeling van de nieuwe uitstraling. Alpha Tango werkt ook vrijwillig voor de stichting en draagt 10% van hun eigen winst af aan goede doelen. Hiermee willen ze ook andere bedrijven stimuleren om het verschil te maken.
"Het is inspirerend om voor een stichting te werken die draait op vrijwilligers en een helder doel heeft. De nieuwe identiteit en het design ondersteunen de boodschap en maken het eenvoudiger om mensen mee te nemen in het belang van structureel doneren. Voor ons is dit een waardevol project omdat Alpha Tango al jaren een deel van de winst doneert", vertelt Arthur Stobbelaar, co-founder en technical director Alpha Tango.