
In aanloop naar WK 2026 tekenen Coca-Cola en KNVB nieuw contract
Na een korte onderbreking van de samenwerking, slaan de KNVB en Coca-Cola opnieuw de handen ineen. Met activaties binnen en buiten het stadion willen de twee partners de beleving voor Oranjefans versterken. Het nieuwe contract loopt tot en met 2028.
Op de foto: Dave Dekker van de KNVB (l) en Jeroen van Vliet van Coca-Cola
Niet alleen Coca-Cola zelf, maar ook haar merken Powerade en Chaudfontaine zijn onderdeel van de nieuwe samenwerking. De activaties en campagnes richten zich op de momenten vóór, tijdens en na de wedstrijden, zowel in de fanzones in en om het stadion als via digitale campagnes voor supporters.
Daarnaast draagt Coca-Cola bij aan de Oranje-beleving op de Nederlandse winkelvloer in het retail- en het buitenhuiskanaal. Binnenkort presenteren de KNVB en Coca-Cola de eerste grote activaties in aanloop naar het WK voetbal voor mannen in de VS, Mexico en Canada. Ook rondom het EK in 2028 kunnen we extra acties verwachten.
Verbinden op social
Dave Dekker, commercieel directeur van de KNVB: "De komende jaren zetten we samen grote stappen om Oranjefans op nieuwe, verrassende manieren onderdeel te laten zijn van de magie rondom onze nationale teams. Daarbij zetten we specifiek in op digitale fanbeleving, met vernieuwende online activaties en sociale content die ook de jongere generatie supporters op een unieke manier aan Oranje verbinden."
Ook Coca-Cola kijkt uit naar de nieuwe samenwerking, vertelt Jeroen van Vliet, VP & Country Director Coca-Cola Europacific Partners Nederland: "Voetbal brengt mensen samen. Dat begint bij de sport die zoveel energie brengt en het sluit perfect aan bij onze missie als merk."