BtoB communicatie 3:0: systemic innovation maakt het verschil

BtoB communicatie 3:0: systemic innovation maakt het verschil

08-12-2025 (17:13) - Marketing

Het Amsterdamse èn US based Qindle balanceert op de as van consultancy en creative agency. Ze hebben, onder meer, een sterke focus op tech en zijn graag gezien in de boarddrooms van Big Tech. Founders Taco Schmidt en Ype Jorna praten ons bij over het actuele business to business perspectief.

B2B merken zijn vaak enorm in omvang en de impact binnen hun industrie is groot. Daardoor kun je in het B2B segment meer de verdieping in dan voor merken die in de consumentenmarkt opereren, zo betogen Taco Schmidt en Ype Jorna. ‘Daarom past het B2B perspectief ons ook zo goed.’

sleutelbegrip & meerwaarde

In de Qindle-werkwijze is ‘innovatie;’ een sleutelbegrip om de noodzakelijke verdieping te bereiken: ‘Wij benaderen innovatie vanuit het perspectief van ‘systemic innovation’ oftewel systemische innovatie, daarin richten we niet op het verbeteren van één product, dienst of organisatieonderdeel, maar draait het om het veranderen van onderliggende structuren, relaties of gedragspatronen die het geheel vormen. Zo creëren we een fundament voor duurzame en schaalbare vooruitgang.

Innovatie gaat ook over het realiseren nieuwe ideeën in een markt. Het horizontaal verbinden van de verschillende afdelingen of silo’s in een bedrijf is daar onderdeel van. Wij helpen de innovatie door de zuilen van de onderneming heen te trekken. Doe je dat niet, dan blijven nieuwe ideeën niets meer dan nieuwe ideeën. Doordat wij de mensen uit de verschillende disciplines of zuilen van de onderneming betrekken, creëer je direct meerwaarde.’

Lees het hele verhaal van Qindle’s Taco Schmidt en Ype Jorna in FONK magazine 429

 


Bureaus

Media

Economisch